PITANJE:
Da li je dozvoljeno koristiti posuđe ako je pozlaćeno, tako da nije u potpunosti od zlata? Da li se i na takvo posuđe odnosi hadis: “Ne jedite iz zlatnog i srebrenog posuđa!“ ?
ODGOVOR:
Islamski učenjaci su ukazali da se zabrana odnosi i na takvo posuđe. Poslanik, sallallahu ‘alejhi ve sellem, je rekao: “Nemojte piti iz zlatnog i srebrenog posuđa i nemojte jesti iz njega, jer je ono (posuđe od zlata) za njih (nevjernike) na dunjaluku, a za vas će biti na Ahiretu.“ (Muttefekun ‘alejhi; Buharija, poglavlje: “Jela”, 5426. i Muslim, poglavlje: “Odjeća”, 5/2067.)
Poslanik, sallallahu ‘alejhi ve sellem, kaže također: ”Onome ko jede ili pije iz zlatnog i srebrenog posuđa, će uistinu u stomaku pucketati Džehennemska vatra.“ (Muslim, poglavlje: “Odjeća”, 1/40.)
U Poslanikovim, sallallahu ‘alejhi ve sellem, riječima: Ko bude pio iz zlatnog ili srebrenog posuđa ili iz posuđa u kojem ima nešto od toga, uistinu će mu u stomaku pucketati Džehennemska vatra.“ (Darekutni, Sunen, 1/40. Hadis prenosi Ibn Omer, radijallahu anhu, a Tirmizi kaže da je hadis hasen.), očita je zabrana koja se odnosi na ono što je od zlata ili srebra, ali i na ono što je njima obloženo, jer i na takvom se ističu ukrasi i ljepote zlata ili srebra. Nije dozvoljena nikakva vrsta posuđa od zlata ili srebra. Ako Allah, dželle šanuhu, podari čovjeku obilan imetak, obaveza mu je pridržavati se granica Šerijata i trošiti višak imetka na Allahove, subhanehu ve te’ala, robove kojima je potreban, čuvajući se rasipništva i škrtarenja. (Šejh Ibn Baz, Zbirka fetvi 4)
ŠEJH IBN BAZ