Pitanje:
U kakvom je položaju onaj ko nema smještaja na Mini, pa na nju dođe noću i boravi do poslije ponoći, a zatim se vrati u Harem i tamo boravi tokom dana?
Odgovor:
Takav je čovjek izvršio ono što je dovoljno da bi njegov obred bio ispravan, ali hadžija u toku dana tešrika treba boraviti na Mini i noću i danju. Ako čovjek nema smještaja na Mini i ne može nigdje naći slobodnog mjesta da odsjedne, a svojski se potrudi da nađe smještaj,a ne uspije, smjestit će se kod posljednjeg šatora, pa makar bio i izvan granica Mine. Neki savremeni učenjaci drže da obaveza noćenja na Mini spada s onog hodočasnika koji nema smještaja na Mini,a ne može nigdje naći slobodnog mjesta da odsjedne, pa on ima pravo noćiti u Meki ili bilo gdje drugo.
Oni su ovaj propis izveli analogno obvezniku koji nema dio tijela koji se pere prilikom uzimanja abdesta – on se oslobađa obaveze pranja tog uda, pa se isto tako od obaveze noćenja na Mini oslobađa onaj ko ne može naći nimalo slobodnog mjesta da se na njoj smjesti. Ovo je njihovo prosuđivanje diskutabilno, utoliko što je, kad je riječ o pranju dijelova tijela, cilj da se oni operu i da čovjek uzme abdest, dok je u slučaju noćenja na Mini cilj da muslimani budu na okupu i jedinstveni.
Eto zašto smo rekli da će se čovjek smjestiti kod posljednjeg šatora. Slična ovoj situaciji jest situacija kad je džamija puna, te ljudi klanjaju napolju – moraju spojiti safove da bi bili jedan džemat. Noćenje na Mini slično je ovoj situaciji, a nije slično situaciji amputiranog dijela tijela koji se pere prilikom uzimanja abdesta.
Šejh Muhammed b. Usejmin