13 C
Sarajevo
PočetnaNamazNa koliko se stepenica minbera penje imam i klanjanje nafila-namaza za vrijeme...

Na koliko se stepenica minbera penje imam i klanjanje nafila-namaza za vrijeme hutbe

Pitanje:

Da li se imam penje na šestu ili sedmu stepenicu minbera? Da li je dopušteno klanjati nafila-namaz dok imam drži hutbu? Allah vas nagradio!

Odgovor:

Poslanikov, sallallahu alejhi ve sellem, minber imao je svega tri stepenice. Hadis u vezi s tim zabilježio je Ibn Madže i neki drugi muhaddisi, sa ispravnim lancem prenosilaca. Otuda, pogrešno je praviti visoke minbere, i to iz sljedećih razloga: prvo, takvi minberi nisu postojali za vrijeme prvih generacija; drugo, time se ponekad prekidaju prvi saffovi; treće, na svakoj se stepenici uči posebna dova, a to nije utemeljeno u šerijatu; četvrto, to umara ljude, posebno one u prvim saffovima da gledaju u imama dok drži hutbu; i, peto, u njih se bespotrebno ulaže kolektivni novac koji treba uložiti u druge općekorisne svrhe. Minber od tri stepenice dovoljno je visok da ljudi vide imama dok drži hutbu, a putem razglasa moguće je da svi čuju glas, otuda je apsurd penjati se na vrh minbera.

Kada je riječ o namazu za vrijeme hutbe, to je, po većini islamskih učenjaka, legitimno. Imam Muslim zabilježio je sljedeće Poslanikove, sallallahu alejhi ve sellem, riječi: “Ko dođe u džamiju petkom dok imam drži hutbu, neka klanja dva rekata.” Hadis je jasan i ne može se metaforički protumačiti. Štaviše, Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, naređivao je klanjanje tehijjetul-mesdžida čak i za vrijeme hutbe. Naime, Buharija i Muslim zabilježili su predanje u kojem stoji da je Sulejk Gatafani ušao u džamiju i sjeo dok je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, držao hutbu. Resulullah, sallallahu alejhi ve sellem, upitao ga je: “Jesi li klanjao?” “Nisam”, odgovorio je Sulejk, pa mu Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, naredi: “Klanjaj!”

Neke predaje spominju da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, prestao s hutbom dok Sulejk nije završio namaz, ali je njihova autentičnost sporna. Naprotiv, imam Tirmizi zabilježio je preko Ebu Seida Hudrija, radijallahu anhu, da je Sulejk klanjao, a Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, nastavio s hutbom. Predanja u kojima stoji da za vrijeme hutbe ne treba klanjati nisu vjerodostojna. O propisu tehijjetul-mesdžida opširnije smo govorili u knjizi Džuma-namaz, str. 100-107.

Odgovorio: Dr. Safet Kuduzović

POVEZANI ČLANCI
- Advertisment -spot_img

NAJPOPULARNIJE