Pitanje:
U dvije knjige pročitao sam da je Allah, dž. š., prvo stvorio Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem. Stvorio ga je od svjetlosti i radi njega je stvorio sve ostalo. Nisam siguran da je to istina, pa vas molim da to objasnite.
Odgovor:
Slično pitanje postavljeno je Stalnom vijeću za fetve: “Mnogi ljudi smatraju da su stvari stvorene od Muhammedovog, sallallahu alejhi ve sellem, nura, a da je njegov nur stvoren od Allahovog nura. Tako prenose da je on rekao: ‘Ja sam Allahov nur, a sve je stvoreno od moga nura.’ Također prenose: ‘Prvo što je Allah stvorio jeste Muhammedov, sallallahu alejhi ve sellem, nur.’ Da li to ima osnova? Isto tako ljudi prenose da je rekao: ‘Ja sam Areb (Arap) bez slova ajn, tj Rab (Gospodar), ja sam Ahmed bez slova mim, tj. Ehad (Jedini).’ Da li ovo ima osnova?”, na što je Vijeće dalo sljedeći odgovor: Opisivanje Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, i tvrdnja da je on Allahov nur, u smislu da je on nur neovisan od Allahovog nura, u suprotnosti je sa Kur’anom koji ukazuje na Poslanikovo, sallallahu alejhi ve sellem, ljudsko porijeklo. Ako se pod time misli da je on nur zbog toga što je došao sa Objavom koja je uzrok da ljudi, koji to hoće, budu na Pravom putu, onda je to ispravno. Vijeće je o ovom pitanju izdalo fetvu, koja ovako glasi:
Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, ima nur, a to je svjetlo poslanstva i upute, pomoću kojeg Allah jasnim dokazima upućuje koga hoće od Svojih robova. Nesporno je da je od Allaha nur poslanstva i upute. Allah, dž. š., kaže: “Nijednom čovjeku nije dato da mu se Allah obraća osim na jednom od tri načina: nadahnućem, ili iza zastora, ili da pošalje izaslanika koji, Njegovom voljom, objavljuje ono što On želi. On je, zaista, uzvišen i mudar! Na takav način Mi i tebi objavljujemo ono što ti se objavljuje. Ti nisi znao šta je knjiga niti si poznavao vjerske propise, ali smo je Mi učinili svjetlom pomoću kojeg upućujemo one robove Naše koje želimo. A Ti, zaista, ukazuješ na Pravi put. Na put Allahov, kome pripada sve što je na nebesima i sve što je na zemlji. I, eto, Allahu će se sve vratiti!” (Eš-Šura, 51–53)
Ovaj nur ne potječe od pečata evlija, kao što to smatraju neki nevjernici. Što se tiče njegovog tijela, ono je sastavljeno od krvi, mesa, kostiju itd. Nastao je od oca i majke i nije stvoren prije svog rođenja. Ne prenosi se vjerodostojnim predajama od Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, da je Allah, dž. š., prvo stvorio Poslanikov, sallallahu alejhi ve sellem, nur ili da je Allah uzeo pregršt svjetla sa svoga lica i da je taj pregršt Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem, te da je pogledao u tu pregršt, nekoliko kapi u nju kapnuo i od svake kapi stvorio Poslanika. Također, nema vjerodostojne predaje da je sva stvorenja stvorio od Poslanikovog, sallallahu alejhi ve sellem, nura. Iz prethodne fetve proističe da je to neispravno vjerovanje.
Što se tiče predaje: “Ja sam Areb (Arap), bez slova ajn”m ona nije vjerodostojna, kao ni predaja: “Ja sam Ahmed, bez slova mim”. Opisivati nekoga Gospodarom i da je Jedini – apsolutno nije dozvoljeno. Time se može opisivati samo Allah, dž. š. Ove osobine svojstvene su samo Uzvišenom Allahu i njima se ne mogu opisivati poslanici ili drugi ljudi. Neka su salavat i selam na našeg poslanika Muhammeda, na njegovu porodicu i ashabe.
(Stalno vijeće za naučna istraživanja i fetve, Fetve Stalnog vijeća, 1/310)
Muhammed Salih Munedždžid, Odgovori o islamskom vjerovanju, str. 68.