Pitanje:
Da li doticanje žene kvari abdest?
Odgovor:
Ispravno je da doticanje žene ne kvari abdest, makar je čovjek dotaknuo s požudom, osim ako nešto izađe iz spolnog organa. To dokazuje predanje u kojem se kaže da je Božiji Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, jednom prilikom poljubio jednu svoju suprugu, a zatim, ne uzevši opet abdest, predvodio namaz. Načelno pravilo jest da abdest nije pokvaren sve dok se ne uspostavi šerijatski dokaz da je odista pokvaren, te da je neko izgubio abdest, može se kazati jedino na temelju šerijatskog dokaza. Ako se neko pozove na kur’anski ajet: “…ili ako ste dotaknuli žene…” (el-Maida, 6) dokazujući da doticanje žene kvari abdest, kazat ćemo da se pod ovim dijelom ajeta misli na spolno općenje, kako je to govorio Ibn Abbas, radijallahu anhu. Zatim, dokaz za to jest i logički slijed ovog kur’anskog ajeta, koji glasi ovako: “O vjernici, kad hoćete namaz obaviti, lica svoja i ruke svoje do iza lakata operite – a dio glava svojih potarite – i noge svoje do iza članaka. A ako ste džunupi, onda se okupajte. A ako ste bolesni ili na putu ili ako ste izvršili prirodnu potrebu ili ako ste dotaknuli žene, a ne nađete vode, onda rukama svojim čistu zemlju dotaknite i njima preko lica svojih i ruku svojih pređite…” (el-Maida, 6).
Naime, u ovom ajetu govori se o čišćenju vodom, to jest o uzimanju abdesta i o uzimanju gusula (što je osnova), te o uzimanju tejemuma (što je zamjena), kao što se govori o onom što obavezuje na kupanje i o onom što obavezuje na uzimanje abdesta. Kad bismo kazali da dio ajeta: “…ili ako ste dotaknuli žene…” iziskuje da doticanje žene kvari abdest, iz toga bi slijedilo da je Sveznajući Allah spomenuo dva povoda uzimanja abdesta, i to obavljanje fiziološke potrebe: “…ili ako ste izvršili prirodnu potrebu…”, i doticanje žene, a da je prešutio povod uzimanja gusula iako je u istom ajetu rekao: “A ako ste džunupi, onda se okupajte…” Takvo što bilo bi oprečno nedostižnoj stilistici Kur’ani-kerima.
Na osnovi svega što smo iznijeli možemo tvrditi da se Božije riječi: “…ili ako ste dotaknuli žene…” odnose na spolni odnos sa ženom. Jedino u tom slučaju ajet obuhvata povod koji obavezuje na uzimanje gusula i povod koji obavezuje na uzimanje abdesta (pomoću abdesta obuhvate se četiri dijela tijela, a pomoću gusula cijelo tijelo), i tejemum, koji je zamjena za abdest i gusul, a koji se zarad oboga uzima na isti način (pomoću tejemuma obuhvate se dva dijela tijela, lice i ruke).
Šejh Muhammed b. Usejmin