Pitanje:
Je li dozvoljeno da žena u toku obavljanja hadžskih obreda nosi nikab, veo s prorezom za oči? Pročitala sam hadis čije je značenje da žena u toku obreda ne nosi nikab ni rukavice, kao što sam pročitala predanje u kojem Aiša, radijallahu anha, kazuje: “Kad bismo bile u blizini muškaraca, spustile bismo veo na lice, a kad bismo bile udaljene od njih, mi bismo podigle veo.” Kako uskladiti ove Poslanikove, sallallahu alejhi ve sellem, riječi i riječi majke pravovjernih Aiše, radijallahu anha?
Odgovor:
U hadisu koji ste naveli Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, zabranio je da žena nosi nikab dok obavlja obrede hadža ili umre, pa makar je i ne vidjeli muškarci koji joj nisu mahremi. Pod izrazom nikab ovdje se podrazumijeva veo koji ima prorez za oči. A Aišine, radijallahu anha, riječi: “Kad bismo bile u blizini muškaraca, spustile bismo veo na lice, a kad bismo bile udaljene od njih, mi bismo podigle veo” uopće nisu u suprotnosti s Poslanikovim, sallallahu alejhi ve sellem, riječima koje ste naveli. Naime, iz Aišinih riječi ne slijedi da su žene nosile nikab, nego slijedi da su pokrivale lice velom. Tako su postupale, jer žena ne smije pokazati lice pred muškarcem koji joj nije mahrem. Bolje je da žena otkrije lice ako se u njenoj blizini ne nalaze muškarci koji joj nisu mahremi; lice će velom, a ne nikabom, koji ima prorez za oči, pokriti samo u slučaju ako se u njezinojblizini nalaze muškarci koji joj nisu mahremi.
Šejh Muhammed b. Usejmin