6 C
Sarajevo
PočetnaČistoćaUzimanje abdesta na abdest

Uzimanje abdesta na abdest

Pitanje:

Može li čovjek koji ima abdest, kako bi zaslužio nagradu, ponovo uzeti abdest? Čuo sam da je uzimanje abdesta na abdest pokuđeno.

Odgovor:

Allahu, Tebi pripadaju hvala i zahvala! Na pitanje koje ste postavili, možemo odgovoriti s nekoliko aspekata.

Prvo, Ebu Hanifa, Malik, eš-Šafi, Ahmed i većina islamskih učenjaka smatraju da je poželjno uzeti abdest na abdest. To dokazuju brojnim hadisima, a neke ćemo navesti. Enes b. Malik, radijallahu anhu, kazuje: “Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, uzimao je abdest prilikom svakog namaza” (el-Buhari, 214). U drugoj verziji kaže se: “Resulullah, sallallahu alejhi ve sellem, uzimao je abdest prilikom svakog namaza, bez obzira na to bio pod abdestom ili ne” (et-Tirmizi, 58). Imam en-Nevevi veli: “Naši su autoriteti jednoglasni u mišljenju da je poželjno obnavljanje abdesta, to jest uzimanje abdesta na abdest” (el-Medžmu, 1/495). O tome se govori i u sljedećim djelima: el-Mugni, 1/96, i el-Mevsuatul-fikhijja, 10/155.

Drugo, islamski učenjaci nemaju jednoglasan stav u vezi s tim kad treba uzeti abdest na abdest. Šafijski pravnik en-Nevevi veli: “U našem je mezhebu mjerodavno mišljenje da je poželjno obnoviti onaj abdest pod kojim se obavio obavezni ili dobrovoljni namaz.” Šejh Ibn Usejmin zapaža: “Poželjno je obnoviti onaj abdest pod kojim je obveznik obavio namaz. Naprimjer, čovjek je uzeo abdest i obavio podne-namaz te sačuvao abdest do ikindijskog namaza – poželjno je i utemeljeno da uzme abdest za ikdindijski namaz jer je pod prvim abdestom obavio namaz. Međutim, ako bi uzeo abdest prije nastupanja namaskog vremena i ne obavio nijedan namaz pod tim abdestom, a zatim nastupilo namasko vrijeme, tad nije utemeljeno da uzme novi abdest jer pod prvim abdestom nije obavio namaz.” A Uzvišeni Allah najbolje zna.

islamqa

POVEZANI ČLANCI
- Advertisment -spot_img

NAJPOPULARNIJE