Pitanje:
U kakvom je statusu onaj ko u ramazanu obavi nekoliko umri? I postoji li određen period koji treba proteći između dvije umre?
Odgovor:
Novotarija je da čovjek obavi nekoliko umri u ramazanu jer je to u suprotnosti s praksom dobrih prethodnika. Šejhul-islam Ibn Tejmijja naveo je u svom djelu el-Fetavapodatak da su učenjaci dobrih generacija jednoglasni u tome da je pokuđeno obaviti nekoliko umri u jednom mjesecu, a pogotovu u ramazanu. Da je to bilo preporučeno, dobri bi nas prethodnici u tome pretekli. Štaviše, Božiji Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, najbogobojazniji čovjek i najrevnosniji činjenju dobrih djela, boravio je u Meki devetnaest dana nakon njenog oslobađanja (kratio je namaze), a nije obavio umru. Evo za to još jedan dokaz: kad je Aiša, radijallahu anha, uporno zahtijevala od Vjerovjesnika, sallallahu alejhi ve sellem, da joj dopusti da obavi umru, naredio je njezinom bratu Abdurrahmanu b. Ebu Bekru da je odvede izvan svetog pojasa oko Meke kako bi stupila u obrede umre, a nije pritom preporučio Abdurrahmanu da obavi još jednu umru. Da je to bilo propisano, Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, uputio bi Abdurrahmana da zanijeti umru. Također, da je među ashabima bilo općepoznato da je propisano obaviti više umri u jednom mjesecu, Abdurrahman bi to uradio, tim prije jer je sa svojom sestrom Aišom izašao izvan svetog pojasa oko Meke.
Kad je riječ o periodu koji treba proteći između dvije umre, tu su riječi imama Ahmeda b. Hanbela: “Čovjek će s umrom sačekati da mu kosa malo poraste.”
Šejh Muhammed b. Usejmin