13 C
Sarajevo
PočetnaVjerovanjeStav islama u pogledu horoskopa?

Stav islama u pogledu horoskopa?

Pitanje:

Da li je dozvoljeno čitanje horoskopa i predviđanje događaja u budućnosti, odnosno da li je dozvoljeno odlaziti ljudima koji se bave predviđanjem budućnosti?

Odgovor: 

Astrologija, horoskop i predviđanje sudbine džahilijetske su stvari koje je islam oštro osudio i okarakterizirao ih kao širk (pripisivanje druga Uzvišenom Allahu). Razlog za takav radikalan stav o ovom pitanju jeste smatranje da neko drugi osim Allaha, dž. š., može nauditi ili donijeti kakvo dobro, zatim ukazivanje zavisnosti i ljubavi prema nekom mizernom stvorenju, a ne prema Allahu, dž. š., te vjerovanje u lažne tvrdnje vračara i sihirbaza da znaju događaje koji će se dogoditi u budućnosti, kako bi na taj način opljačkali ljude i iskvarili njihovo vjerovanje. Potvrdu za navedeno nalazimo u riječima Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, koje prenosi Ibn Abbas, r. a.: “Ko nauči nešto iz astrologije, već je ušao u vode bavljenja sihrom, uz stanovito dodavanje drugih stvari.” (Hadis prenosi Ebu Davud u svom Sunenu sa pouzdanim lancem prenosilaca) U drugom hadisu koji prenosi Imran b. Husajn, Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, kaže: “Ne pripada nama ko bude određene pojave uzimao kao loše predznake i zloslutnje, ili kome se to bude činilo, niti onaj ko bude vračao ili mu se vračalo, niti onaj ko se bude bavio sihrom ili bude tražio da se drugima čini.” (Hadis prenosi Bezzar sa dobrim lancem prenosilaca)
Ko bude tvrdio da poznaje nešto što će se dogoditi u bližoj ili daljoj budućnosti, potpada pod kategoriju vračara, direktno ili indirektno. Allah, dž. š., samo je za Sebe uzeo znanje onoga što se treba dogoditi u budućnosti. Uzvišeni Allah kaže: “Reci: ‘Niko, osim Allaha, ni na nebu ni na Zemlji, ne zna što će se dogoditi…’” (En-Neml, 65)
Savjetujem sve one koji se bave ovom vrstom djelatnosti da se iskreno pokaju Uzvišenom Allahu i da zatraže oprost za učinjene grijehe, zatim, da se potpuno oslone na Allaha, dž. š., u svim pitanjima uz prihvatanje uzročno-posljedičnih faktora.  Treba potpuno da napuste ove džahilijetske stvari i da budu što dalje od njih, te  da ne dolaze u dodir sa ljudima koji se time bave i da ni u kojem slučaju ne vjeruju u ono što oni pričaju. Tako će na najbolji način iskazati svoju poslušnost Uzvišenom Allahu i Njegovom Poslaniku, sallallahu alejhi ve sellem, i sačuvati svoju vjeru i svoj iman. (Preneseno sa nekim izmjenama iz: Abdulaziz, Medžmuul-fetava, 2/123)

Muhammed Salih Munedždžid, Odgovori o islamskom vjerovanju, str. 26.

POVEZANI ČLANCI
- Advertisment -spot_img

NAJPOPULARNIJE