23.8 C
Sarajevo
PočetnaRazna pitanjaŠta je dopušteno jesti, a šta nije

Šta je dopušteno jesti, a šta nije

Pitanje:

Da li je dopušteno jesti ježa?

Odgovor:

U Kur’anu i sunnetu ne postoji argument koji zabranjuje konzumiranje ježevog mesa, osim Ebu Hurejrinog, radijallahu anhu, predanja gdje stoji da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem,  upitan o ježu, pa je odgovorio: “Jež je jedno od poganih stvorenja.” (Ahmed, Ebu Davud i Bejheki. Predanje slabim smatraju: imam Hattabi, Bejheki, Ibn Hazm, Nevevi, Ibn Hadžer i šejh Albani. Vidjeti: Es-Sunenul-kubra, 9/326, El-Muhalla, 7/410, El-Medžmu, 9/13, Et-Telhisul-habir, 4/1512, i Irvaul-galil, 8/144-145.)

Islamski pravnici imaju podijeljena mišljenja u vezi s ovim pitanjem. Imam Ebu Hanife i Ahmed to smatraju zabranjenim, a Mudžahid, i imam Ebu Hanife, opet, po drugoj verziji, pokuđenim, dok Šafija, Lejs b. Sa‘d, Ebu Sevr i Ševkani dopuštaju konzumiranje ježevog mesa. (Vidjeti: El-Musannef, 5/143, od Ibn Ebu Šejbe, El-Mudevvenetul-kubra, 2/443, Et-Temhid, 15/178, El-Medžmu, 9/12-13, Es-Sejlul-džerrar, 4/107.)

Ovo posljednje mišljenje prioritetnije je, tim prije jer ne postoji jasan i ispravan argument koji to zabranjuje, a Allah najbolje zna. Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao je: “Dopušteno je ono što je Allah dopustio u Kur’anu, a zabranjeno je ono što je On zabranio u Kur’anu, a ono što je prešutio, to vam je dopustio.” (Tirmizi, Ibn Madže i Hakim. Kada je riječ o lancu prenosilaca ovog hadisa, postoji razilaženje među hadiskim stručnjacima. (Vidjeti: Ilelu Ibn Ebi Hatim, 2/391, Es-Sejlul-džerrar, 4/107, i Sahihul-džamia, 1/609.)) A Allah najbolje zna.

Odgovorio: Dr. Safet Kuduzović

POVEZANI ČLANCI
- Advertisment -spot_img

NAJPOPULARNIJE