Pitanje:
Prije nekog vremena između mene i supruge se desio određeni problem. Bilo je to nakon njenog poroda, a uzrok je odabir sredstva za kontrolu rađanja u narednom periodu. U suštini, ona me je obavijestila da potražim alternativno rješenje, što me je naljutilo. Shodno tome, ja sam joj rekao da se sustežem od intimnog odnosa, ali nisam imao namjeru odvajanja, odnosno da se razvedem. Desilo se uslijed velikog bijesa. Sada ne znam kakav je propis niti namjera koju sam htio postići, imajući u vidu da sam bio iskušan opsesijom od koje se liječim tražeći zaštitu od Uzvišenog Allaha, pokušavajući se spasiti, ali sam još uvijek u iskušenju. Kakav je propis u vezi s mojim riječima koje sam izrekao, neka vas Allah blagoslovi?!
Odgovor:
Hvala Allahu!
Tvoje riječi da se sustežeš od intimnog odnosa, ako time nisi podrazumijevao zabranu i sustezanje od intimnih odnosa i nisi imao namjeru razvoda, kako navodiš u svome pitanju, nemaju nikakvu težinu.
Ako si se time htio sustegnuti od intimnih odnosa, odnosno zabraniti sebi snošaj sa suprugom, onda je to uskraćivanje i zabranjivanje dozvoljenog, što potpada pod propis zakletve, a samim tim podrazumijeva i otkup za zakletvu. Ako si namjeravao time razvod, onda se to smatra razvodom, ako si mislio na zihar, onda se smatra ziharom (zihar je predislamski običaj koji podrazumijeva da muž svojoj supruzi kaže: “Ti si mi kao leđa moje majke”, te riječi značile su u predislamsko doba potpuni i trajni razvod braka, nakon čega muž više nikada nije mogao vratiti suprugu koja je na taj način razvedena. Islam je svojim sljedbenicima ovu praksu olakšao i za zihar je propisao otkup, odnosno nije ga učinio razvodom braka).
Pogledati odgovor na pitanje pod brojem 126458, u njemu se razmatra situacija kad je supruga zabranjena i kad se riječi smatraju samo zakletvom, a kad upućuju na razvod, odnosno kad su zihar.
Čovjek se mora paziti opsesivnosti, mora je posve zanemariti, težiti da se izliječi od ovog oboljenja. Ono što trebaš znati jeste da razvod braka u opsesivnom stanju nije ispravan iako je eksplicitno izrečen, ali bez stvarne namjere.
Allah najbolje zna!
islamqa