PITANJE:
Pročitao sam pitanje broj 2803 u kojem savjetujete sestru koja je postavila pitanje da obznani da se udala jer je to praksa zacrtana sunnetom. Pročitao sam i jedno drugo pitanje u vezi sa odbijanjem roditelja da zbog različitih razloga odobre sinu ili kćerki stupanje u brak. Šta savjetujete sestri koja se nalazi u slijedećoj situaciji: Naime, radi se o ženi koja se razvela od muža hindusa i prihvatila islam jer je spoznala da je to istina koja vodi pravom putu. Neka je hvala Allahu! Zbog poznatih razloga njen prelazak na islam ostao je tajna za njenu porodicu. Dvoje njene djece, koja su joj data na skrbništvo, su još uvijek hinduisti jer bi je njen bivši muž prije ubio nego dopustio da njegova djeca pređu na islam. On je veliki protivnik islama i više puta je pogrdno govorio o islamu i Uzvišenom Allahu. Ova sestra je sada zaljubljena u jednog pobožnog i čestitog muslimana, ali je problem što njegovi roditelji ne bi prihvatili takav brak jer njegova majka smatra da neko ko je skoro prihvatio islam ne može tako brzo postati dobar musliman. Ona doslovno kaže: “Takva osoba ne može preko noći postati kao mi.” Ako njih dvoje odluče da stupe u brak da li to mogu držati u tajnosti zbog navedenih razloga?
Čovjek koji se želi njome oženiti slaže se da njena djeca budu sa njima te da ih pozovu da prihvate islam jer je, kako on kaže, neprihvatljivo da se prakticiraju dvije vjere u jednoj kući.
Kako, dakle, ovo dvoje mogu stupiti u zajednički život ukoliko pred sobom imaju pomenute probleme; tj. njegova porodica sa jedne i njen muž sa druge strane. Njen bivši muž ne bi prihvatio da njegova djeca pređu na islam, a istovremeno moja prijateljica ne bi voljela izgubiti starateljstvo nad djecom jer je njihov otac osoba lošega morala i naškodio bi im.
Molim da date savjet ovoj sestri šta da uradi u najskorije vrijeme jer je zapala u veliku tugu i nevolju zbog koje ne može ni spavati noću.
Neka je salavat i selam na našeg Vjerovjesnika Muhammeda, s.a.v.s.
ODGOVOR:
Neka je hvala Allahu!
1 – Na prvom mjestu nikako ne bismo sestru, o kojoj je riječ u pitanju, odvraćali od prihvatanja islama. To je sreća za koju se ulaže i imetak i život. Bilo kakva briga i nedaća nisu niukoliko ravne blagodati islama.
2 – U vezi sa izjavom sestre koja postavlja pitanje a koja se odnosi na ljubav prema spomenutom muslimanu napominjemo da muslimanka ne bi trebala ulaziti u situacije poput kojekakvih zabavljanja i zabranjenih veza. Ljubav o kakvoj smo inače u prilici slušati i čitati je jedan vid šejtanovog predočavanja zabranjenih stvari lijepima. Onaj kome se određena djevojka dopadne može jedino zatražiti od njenih roditelja da se njome oženi.
3 – Potpuno je neutemeljeno to što majka mladića o kome se govori kaže kako muslimani koji tek prime islam ne mogu biti dobri muslimani. Ta, što su ashabi, Allah neka je zadovoljan s njima, doli novi muslimani budući da su do primanja islama bili mnogobošci!? Da li to neki musliman može sumnjati u njihovu vjeru i moral. Također, vidimo da je veliki broj novih muslimana daleko bolji od “rođenih” muslimana. To što je neko nedavno primio islam ne znači da neće biti dobar musliman, kao što ni činjenica da je neko rođen od roditelja muslimana. Suština je u bogobojaznosti i činjenju dobrih djela, mada je prednost ranije prihvatiti islam i izvršavati vjerske dužnosti.
4 – Nema nikakve smetnje ako roditelji ovoga mladića ne znaju da će stupiti u brak, naročito zbog toga što se u tome krije dobro i olakšavajuća okolnost za sestru kojom će se oženiti a koja ima malo koga da bi joj pomogao u prevazilaženju ovih poteškoća. Pristanak roditelja ili staratelja sa šerijatskog aspekta gledano se podrazumijeva za žensku osobu a ne za mušku. Ukoliko bi se njegova porodica nakon ubjeđivanja složila sa tim bilo bi mnogo bolje nego da saznaju kako se njihov sin krišom oženio.
5 – Budući muž kaže kako bi pozvao djecu u islam. To su lijepe riječi i djelo u kome Allah pomaže, te činimo dovu da mu Allah u tome pomogne i zaštiti ga od svega lošega što bi mu hindus, otac djece mogao učiniti. Savjetujemo da, kada sklope brak, ne iznose u javnost da pozivaju djecu u islam ukoliko bi takvo nešto dovelo do toga da otac, nevjernik, preko nevjerničkih sudova izuzme djecu iz majčinog skrbništva. Morate postupati mudro.
6 – Sestra koja postavlja pitanje ne bi trebala sama donijeti odluku o udaji, makar je to i dobro djelo, jer to Šerijat ne dopušta. Ukoliko nema staratelja, u šerijatskom značenju te riječi, onda će njezin staratelj biti osoba zadužena za provođenje šerijatskog prava ili osoba koja zastupa muslimane u mjestu gdje ona živi kao što je predsjednik islamskog centra ili njegov zamjenik.
7 – Neka traže pomoć od Uzvišenog Allaha u vezi problema koji ih muče. To se naročito odnosi na sestru koja postavlja pitanje. Svako treba znati da Allah onima koji se pouzdaju u Njega olakšava teškoće i daje izlaz. Neka Mu iskreno čine dovu. Mladić bi trebao, koliko god može, savjetovati svoju porodicu da promjene mišljenje o novim muslimanima navodeći im pritom primjere koji pokazuju suprotno od onoga što oni govore. U vezi sa problemima koje im zadaje bivši muž još jednom savjetujemo da ne govore javno kako će djecu pozvati da prihvate islam kako njihov otac ne bi učinio nešto što bi imalo loše posljedice. Ne bi bilo loše da se u slučaju neke sumnje obrate policiji kako bi ona poduzela nužne mjere.
8 – Ukoliko bi sestra koja postavlja pitanje zbog stupanja u brak izgubila pravo starateljstva nad djecom onda joj savjetujemo da se u ovom momentu ne udaje, jer u tom slučaju postoji bojazan da dvije osobe budu džehennemsko gorivo na budućem svijetu. Ali, ukoliko se pribojava da će počiniti nemoral neka sa tim muslimanom sklopi brak pred svjedocima i starateljem. Razglasiti brak je sunnet i nije ga nužno obznaniti službeno i putem administracije. Međutim, ova sestra bi trebala živjeti u islamskom okruženju koje će znati da je udata kako ne bi došlo do toga da se počne raspravljati o njenoj čestitosti. Ukoliko bi usljed pogodnih okolnosti mogla odseliti iz grada u kojem živi njen muž i preći u neko drugo mjesto gdje bi u slobodi mogla odgajati djecu, onda se može udati za bilo kojeg muslimana koji će joj pružiti zaštitu.
9 – Nužno je moliti Allaha da nam odagna nevolje i brige i tražiti utočište kod Njega. Molimo Allaha da joj pomogne da uspije u onome što želi i sa čime će biti zadovoljna.
Allah najbolje zna.
Muhammed Salih el-Munedždžid