Pitanje:
Selam alejkum! Naš novi brat (Austrijanac) koji je konventirao u islam, elhamdulillah, odlučio je da izvrši čin obrezivanja, ali ne zna propise namaza u tom stanju, kako on kaže ne zna je li čist (zbog krvarenja rane). Pitanje je poslao na e-mail neke od njemačkih islamskih stranica i oni su mu odgovorili “da je u tom stanju nečist i da namaze mora naklanjati”.
Pitanje je sada, kako će u ovakvom stanju da postupi? Da vas Allah nagradi svakim dobrom na oba svijeta. ES-SELAMU ALEJKUM!!!
Odgovor:
Uvaženi brate u islamu, što se tiče obrezivanja našeg brata i njegove odluke da se odazove tom propisu, to je svakako za svaku pohvalu.
Što se tiče obavljanja namaza u tom stanju, osnova je da čovjek ne smije svjesno propustiti namaz, već mu je obaveza da ga klanja shodno stanju u kojem se nalazi.
Što se tiče njegovog pitanja, pošto spolni organ nije jedan od organa koji je obaveza prati prilikom abdesta, on treba da nakon obrezivanja normalno uzme abdest i klanja propisane namaze, na način kako to može.
Obrezivanje u današnje vrijeme nije kao što je to bilo nekada. Danas se to čini na način da čovjek nakon obrezivanja skoro da i nema krvarenje, a i da dođe do krvarenja nakon obrezivanja, to ni u kojem slučaju nije validan razlog da se ostavi namaz.
Ispravno mišljenje je da samo krvarenje u toku namaza ne kvari abdest, kao što je ispravno mišljenje da sama krv nije nečista.
Ako smo konstatirali da samo krvarenje (ako dođe do njega u toku namaza) ne kvari ni abdest, a samim time ni namaz, i da krv koja istječe iz rane nije nečista, tada je zaista više nego čudno da neko kaže da se u tom stanju propušta namaz i da ga treba naklanjati.
Da istjecanje krvi ne kvari abdest i da sama krv koja isteče iz rane nije nečista, potvrđuju nam mnogi vjerodostojno preneseni slučajevi ashaba koji su ratovali i klanjali u tom stanju, a da im Allahov Poslanik nikada nije kazao da krvarenje uzrokuje gubljenje abdesta – niti da je nečista krv koja isteče iz rane.
A Allah najbolje zna!
Odgovorio: Elvedin Pezić