13.8 C
Sarajevo
PočetnaMeđuljudski odnosiMiješanje muškaraca i žena na sijelima i radnim mjestima

Miješanje muškaraca i žena na sijelima i radnim mjestima

Pitanje:

Da li je dopušteno sjediti u ljetnim baštama ako za susjednim stolom sjede otkrivene žene strankinje, i da li se to smatra miješanjem muškaraca i žena? Da li je dopušteno izvesti pokrivenu suprugu u slastičarnu, ljetnu baštu i sl.?

Odgovor:

Kada nešto zabrani, šerijat zabrani i sve puteve koji vode tome. Stoga je islam zabranio miješanje muškaraca i žena, jer to prouzrokuje buđenje strasti i požuda. Buharija i Muslim zabilježili su da Usama b. Zejd  prenosi da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Nisam ostavio poslije mene za muškarce opasnije iskušenje od žena.” U drugom hadisu koji je zabilježio Muslim stoji sljedeće: “Čuvajte se ovosvjetskih ljepota, i čuvajte se žena!” Islamski pravnici zabranjuju ukopavanje muškarca i žene u isti mezar, osim u prijekoj potrebi, ali i tada uvjetuju da se između njih napravi pregrada od zemlje. (Vidjeti: El-Mugni, 2/222, i Fetava Ibnis-Salah, 1/260.) A

ko se ovako tretiraju mrtvi, kako onda trebaju živi, a pogotovo mladi?! Nakon prihvatanja vjere, musliman mora izmijeniti mnoge stvari, počevši od društva i mjesta na kojima se često nalazio, pa i izgled i ponašanje. Ne priliči niti je dopušteno sjediti na mjestima kojima nije zadovoljan Uzvišeni Allah, gdje je prisutno razgolićavanje, muzika, razvratan govor, uljepšani i utanjeni ženski glasovi, grohotno smijanje i sl. Zar protiv sebe uspostaviti očit dokaz?!

Šejhul-islam Ibn Tejmijje kaže: “Kada bi čovjek u prolazu bez namjere čuo riječi nevjerstva, laž, ogovaranje, razvratnu pjesmu, muzičke instrumente, ne bi bio grješan, po konsenzusu muslimana, a kada bi sjeo da isto sluša i ne osuđujući to svojim srcem ni jezikom ni silom, bio bi grješan, po konsenzusu svih muslimana.” (Vidjeti: Medžmu'ul-fetava, 30/117.)

Odgovorio: Dr. Safet Kuduzović

POVEZANI ČLANCI
- Advertisment -spot_img

NAJPOPULARNIJE

Oponašanje nevjernika

Odlike Šama