Pitanje:
Je li dopušteno činiti mesh po zavoju?
Odgovor:
Dozvoljeno je činiti mesh po zavoju koji se nalazi na rani, daščici koja se stavi na napuklu kost i po gipsu koji se stavi na slomljen ud, jer mesh je zamjena za pranje. Ukoliko čovjek skine zavoj, odnosno daščicu, odnosno gips, a prethodno je uzeo abdest potravši po tome, i dalje ima abdest jer je on uzet u skladu sa šerijatskim dokazima i ne može ga se poništiti osim na temelju šerijatskog dokaza, a takav dokaz ne postoji. Doduše, svi dokazi u kojima se govori o meshu po zavoju mogu se posmatrati kritički. Naime, s tim u vezi postoji nekoliko slabih hadisa koje su prihvatili neki učenjaci rekavši da ti hadisi jedni druge podupiru, pa se njima može dokazivati. Oni koji te hadise nisu prihvatili zato što su slabi kazali su da je čovjek oslobođen obaveze potiranja po zavoju, tim prije jer to prelazi čovjekove mogućnosti, dok su drugi, opet, rekli da će umjesto potiranja po tom dijelu tijela, uzeti tejemum. Bez obzira na predanja u kojima se govori o potiranju po zavoju, bliže pravilima šerijata jest stav onih učenjaka što kažu da se potire po zavoju, a ne uzima tejemum.
Kad je riječ o rani koja se nalazi na nekom od dijelova tijela koje čovjek pere prilikom uzimanja abdesta, možemo imati nekoliko situacija.
Prva situacija jest da rana ne bude u zavoju, a ne šteti joj pranje – tad se mora oprati prilikom uzimanja abdesta.
Druga je situacija da rana ne bude u zavoju i šteti joj pranje, ali ne smeta potiranje – tad se mora po njoj potrti, a ona se ne mora oprati.
Treća situacije jest da rana ne bude u zavoju, a smeta joj i pranje i potiranje – tad će umjesto pranja tog dijela tijela uzeti tejemum.
I četvrta je situacija da rana bude u zavoju, daščici ili gipsu – tad će potrati po tome, a to je zamjena za pranje i za uzimanje tejemuma također.
Šejh Muhammed b. Usejmin