Pitanje:
Jesu li grešni oni hodočasnici koji, krećući se s Arefata prema Muzdelifi, zalutaju i zaustave se i oko jedan sat poslije ponoći da obave akšamski i jacija-namaz, a na teritoriju Muzdelife stupe u toku sabahskog ezana, gdje obave sabahski namaz? Pomozite nam da riješimo ovu nedoumicu, Allah vas nagradio!
Odgovor:
Oni nisu grešni jer su sabahski namaz uspjeli obaviti na Muzdelifi dok je još bila tama, a u hadisu se kaže: “Ko obavi sabahski namaz na Muzdelifi i boravi na njoj do polaska, a prije toga boravio je na Arefatu u toku noći ili dana, taj je upotpunio hadž i odstranio je od sebe nečistoću” (el-Buhari, 757, i Muslim, 397). Pa ipak, hodočasnici u vezi s kojima ste postavili pitanje pogriješili su u tome što su akšamski i jacijski namaz odgodili do poslije ponoći jer, prema Poslanikovom hadisu koji je, preko Abdullaha b. Amra b. el-Asa, zabilježio Muslim, vrijeme jacija-namaza traje do pola noći.
Šejh Muhammed b. Usejmin