13.8 C
Sarajevo
PočetnaČistoćaUzimanje abdesta u kabini za kupanje prilikom kupanja od džunupluka

Uzimanje abdesta u kabini za kupanje prilikom kupanja od džunupluka

Pitanje:

Je li dozvoljeno uzeti abdest u kabini za kupanje prilikom uzimanja gusula? Pročitao sam tekst iz kojeg se može shvatiti da stajanje na vodi koja se slijeva niz tijelo prilikom gusula kvari abdest. Je li to tačno?

Odgovor:

Allahu, Tebi pripadaju hvala i zahvala! Ne kvari abdest ako čovjek dođe u dodir s vodom koja se slijeva niz njegovo tijelo prilikom uzimanja gusula, odnosno s vodom koja popršće njegovo tijelo dok uzima abdest, jer je ta voda čista. Čak kad bismo i pretpostavili da je ta voda nečista ili, naprimjer, da čovjeka popršće nečistoća, ni to ne bi utjecalo na ispravnost abdesta. Abdest kvari samo izlazak nečistoće iz tijela. Ako čovjek uzme abdest, odnosno gusul i odnekud ga popršće nečistoća, treba tu nečistoću oprati, a njegov je abdest, odnosno gusul ispravan. Mejmuna, radijallahu anha, kazivaše: “Donijela sam Vjerovjesniku, sallallahu alejhi ve sellem, vodu za uzimanje gusula pa je oprao šake dva ili tri puta, zatim je desnom rukom zagrabio vode i polio po spolnom organu perući ga lijevom rukom. Nakon toga je lijevu ruku veoma snažno istrljao o zemlju i uzeo abdest onako kako ga uzima za namaz. Potom je na glavu polio tri pune pregršti vode i oprao cijelo tijelo. Na kraju se pomjerio s mjesta na kojem se kupao i oprao noge. Donijela sam mu peškir da se posuši, ali ga nije uzeo.” (Muslim, 317)

Komentirajući jedno pravno djelo, Ibn Usejmin kazao je: “Autorove riječi: ‘…i obveznik će zatim noge oprati pomjerivši se s mjesta na kojem se kupao’ znače ovo: nakon što obveznik završi gusul, pomjerit će se na drugo mjesto i oprat će noge. Iz vanjskog značenja ovih autorovih riječi ima se razumjeti da je sunnet tako postupiti u svakom slučaju, pa i danas, kad se ljudi kupaju u kadama ili u kabinama za kupanje u kojima se voda ne zadržava. Čini mi se da se čovjek radi pranja nogu treba pomjeriti s mjesta na kojem se okupao samo u slučaju da za tim postoji potreba, kao, naprimjer, da je ispod njega blato: da ne opere noge izvan tog blata, one bi mu ostale prljave. Na ovaj zaključak ukazuje i činjenica da Aiša, radijallahu anha, opisujući kako se Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, kupao, nije rekla da se pomjerio nakon kupanja radi pranja nogu” (eš-Šerhul-mumti, 1/361). A Allah najbolje zna.

islamqa

POVEZANI ČLANCI
- Advertisment -spot_img

NAJPOPULARNIJE