17 C
Sarajevo
PočetnaČistoćaIzostavljanje pranja laktova prilikom uzimanja abdesta na temelju riječi onog ko nije...

Izostavljanje pranja laktova prilikom uzimanja abdesta na temelju riječi onog ko nije učen u islamu

Pitanje:

Davno mi je jedan čovjek rekao da pranje laktova prilikom uzimanja abdesta nije obaveza, već da je obaveza ispiranje usta, i otad nisam prao laktove uzimajući abdest. No, prije nekoliko dana jedan mi čovjek reče da je pranje laktova obaveza, a ispiranje usta nije. Moje pitanje glasi: moram li ponoviti sve namaze koje sam dosad obavio, imajući u vidu da sam griješio iz neznanja?

Odgovor:

Zahvala pripada Allahu, Jednom Jedinom! Na pitanje koje ste postavili možemo odgovoriti s nekoliko aspekata.

Prvo, laktovi se moraju oprati prilikom uzimanja abdesta, i abdest bez pranja laktova nije valjan. Dokaz za to jesu kur’anski ajet, hadisi i jednoglasno mišljenje svih islamskih učenjaka. Imam en-Nevevi zapisao je: “Pranje ruku obaveza je na temelju časnog Kur’ana, Poslanikovih hadisa i jednoglasnog mišljenja svih islamskih učenjaka” (el-Medžmu, 1/418). Tu su i Ibn Kudamine riječi: “Islamski su učenjaci jednoglasni u mišljenju da je pranje ruku (a laktovi pripadaju rukama) obavezno prilikom uzimanja abdesta. Allah, dželle šanuhu, rekao je: ‘O vjernici, kad hoćete molitvu obaviti, lica svoja i ruke svoje do iza lakata operite – a dio glava svojih potarite – i noge svoje do iza članaka…’ (el-Maida, 6).” (el-Mugni, 1/418)

Onaj ko vam je rekao da se laktovi ne moraju prati prilikom uzimanja abdesta ili nije upućen u osnove vjerske propise, ili ga niste ispravno razumjeli. Iz toga što vam se dogodilo izvucite pouku, pa ubuduće o islamu pitajte samo učene ljude, a ne prvog koga sretnete, niti one koji za sebe govore da su učeni, a nisu. K tome, budući da, možda, niste dobro razumjeli riječi tog čovjeka, obratite pažnju na ono što vam se govori da biste tuđe riječi ispravno razumjeli. Izdavanje pravnih decizija nije bezazleno, o čemu smo mnogo govorili.

Drugo, onaj ko iz neznanja podbaci u ruknovima, sastavnim dijelovima, ili u vadžibima namaza (ili nekog drugog ibadeta), taj ima opravdanje zbog toga što nije znao i nije grešan, a nije dužan te namaze naklanjati. Onaj ko, uzimajući abdest, ne opere laktove ili neki drugi dio tijela koji se pere prilikom uzimanja abdesta, mora naklanjati namaze koje je klanjao u toj situaciji, utoliko jer abdest nije uzeo onako kako je to Allah, dželle šanuhu, naredio. A onaj ko nije znao nije obavezan naklanjati, pogotovu ako se radi o velikom broju namaza koje bi trebao naklanjati. Ovo smo rekli, a ponavljamo: kako bi ibadete ispravno obavljao, u vezi s onim što ne zna muslimam mora pitati učene ljude.

Treće, glede ispiranja usta i nosa prilikom uzimanja abdesta postoji razilaženje među islamskim učenjacima, i ono se uzima u obzir. Većina njih na stanovištu je da to nije obaveza. No, mi zastupamo stav da su ispiranje usta i nosa ipak obavezni prilikom uzimanja abdesta.

Ovdje možemo dodati i ovo: ako čovjek postavi pitanje nekom učenjaku jesu li ispiranje usta i nosa obavezni prilikom uzimanja abdesta i on mu odgovori da nisu, taj čovjek može postupati sukladno tom odgovoru i nije ni u čemu pogriješio.

islamqa

POVEZANI ČLANCI
- Advertisment -spot_img

NAJPOPULARNIJE