-1.1 C
Sarajevo
PočetnaNamazPucketanje prstima u namazu

Pucketanje prstima u namazu

Pitanje:

Kakav je propis pucketanja prstima u namazu? Da li postoji vjerodostojan hadis koji to zabranjuje i kakav je islamski pogled na takvo postupanje unutar džamije i napolju?

Odgovor:

Pucketanje prstima u namazu je pokuđeno po mišljenju sve četiri mezheba. U knjizi hanefijskog mezheba Ed-Durl-muhtar navode se pokuđene radnje u namazu, te se spominje: “…Pucketanje prstima i njihovo ispreplitanje, to se odnosi i na onoga ko iščekuje namaz i onoga ko se uputio prema džamiji, zbog zabrane (u hadisu), a izvan namaza nije pokuđeno zbog potrebe za tim.” Rekao je Ibn Abidin u komentaru spomenutih riječi: “Pucketanje prsta je njihovo pružanje i naprezanje tako da se čuje zvuk, a ispreplitanje je da se stave prsti jedne ruke između prsta druge ruke. Zabrana spomenutog navedena je u riječima Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem: ‘Ne pucketaj prstima dok si u namazu!’ (Ibn Madže, br. 965, hadis je slab)

U drugoj predaji navodi se de je Poslanik, sallallahu aljhi ve sellem, rekao: ‘Kada se abdestiš i lijepo upotpuniš svoj abdest, a zatim se uputiš ka mesdžidu, znaj da si u namazu i zato nemoj ispreplitati svoje prste!’ (Ahmed, br. 18139, i Ibn Hibban, br. 2150, hadis je hasen) Hanefijski učenjaci su složni da je pucketanje i preplitanje prstiju u namazu pokuđeno, a ta pokuđenost treba da bude na stepenu harama, zbog spomenute zabrane.” (Hašijetu Ibn Abidin, 1/642, skraćeno)

U knjizi malikijskog mezheba Mevahibul-Dželil navodi se: “Pucketanje prstima je kod Malika pokuđeno u džamiji i izvan nje, a Ibnul-Kasim pokuđenost svodi samo na džamiju.” (El-Hatab, 2/261,) U malikijskom mezhebu preferira se pokuđenost posebno u namazu, a izvan namaza nije pokuđeno, pa i kada se čini u mesdžidu. (Ališ, Minahul-dželil, 2/94) U knjizi šafijskog mezheba Hašijetul-Džemel navodi se: “Pokuđeno je rashlađivati se u namazu i pucketati prstima i preplitati ih, jer sve je to besposlica.” (Sulejman ibn Omer, 4/150) Hanbelijski učenjak El-Ruhejbani navodi: “Pokuđeno je također pucketati prstima i preplitati ih, a namaz će biti pokvaren ako se to puno ponavlja.” (Metalibu ulin-nuha, 1/476)

Učenjaci također ističu da se pokuđenost odnosi ne samo na namaz nego i na stanja vezana za namaz, jer odlazak ka džamiji radi namaza te sjedenje u džamiji radi namaza su poput samog namaza. Rekao je Resulullah, sallallahu alejhi ve sellem: “Svako od vas je neprekidno u namazu sve dok ga namaz zadržava!” (El-Buhari, br. 659, i Muslim, br. 649)

Pucketanje prstima izvan namaza je, po mišljenju jedne skupine učenjaka, pokuđeno u svakom slučaju, dok su drugi mišljenja da je to pokuđeno samo ako se čini bez potrebe. Hanefijski učenjak Ibn Abidin kaže: “Potreba usljed koje je pucketanje dozvoljeno je poput potrebe za relaksiranjem prsta, a ako ne postoji slična potreba, onda je to pokuđeno.” (Hašijetu Ibn Abidin, 1/642)

Sve spomenuto ukazuje na to da pucketanje prstima treba uopćeno izbjegavati, osim ako za tim postoji potreba, a naročito za vrijeme namaza ili u džamiji. Uzvišeni Allah najbolje zna.

Odgovorio: Mr. Hakija Kanurić

POVEZANI ČLANCI
- Advertisment -spot_img

NAJPOPULARNIJE