Pitanje:
Kako će postupiti hodočasnica koja dobije mjesečno pranje prije nego što obavi oproštajni tavaf?
Odgovor:
Ukoliko žena obavi hadžski tavaf i sve druge obrede osim oproštajnog tavafa, a zatim dobije mjesečni ciklus, oslobođena je obaveze obavljanja oproštajnog tavafa. Dokaz za to jesu sljedeće Ibn Abbasove, radijallahu anhu, riječi: “Ljudima je naređeno da tavaf oko Kabe bude posljednje što će uraditi u Meki, a u tom je pogledu ženama koje imaju mjesečno pranje data olakšica” (el-Buhari, 1756, i Muslim, 1338). Dokaz da žena koja ima mjesečno pranje nije dužna obaviti oproštajni tavaf jest i predanje u kojem se kaže da seneko obratio Vjerovjesniku, sallallahu alejhi ve sellem: “Safijja b. Hujejj dobila je mjesečno pranje, a već je obavila hadžski tavaf!” “Ako je tako, pođite”, zaključio je Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem (el-Buhari, 1757, i Muslim, 1211).
Međutim, obaveza obavljanja hadžskog tavafa ne spada sa žene uslijed mjesečnog pranja. U tom će slučaju žena ostati u Meki i sačekati da se očisti te će obaviti hadžski tavaf, ili će pak otputovati u svoju zemlju (bit će u ihramskim ograničenjima, to jest ne smije imati spolni odnos s mužem) i, pošto se očisti od mjesečnog ciklusa, vratit će se u Meku i obaviti taj tavaf. Bilo bi lijepo da prije tog tavafa obavi umru. A ako nije sposobnada uradi bilo šta od toga dvoga, onda će staviti higijenski uložak, krv ne bi otjecala i prljala Harem, a zatim će učiniti hadžski tavaf jer je na to prinuđena. Evo,ovo mišljenje preteže u ovom pitanju.
Šejh Muhammed b. Usejmin