Pitanje:
Nema sumnje da je tavaful-ifada jedan od ruknova hadža, međutim, kakav je propis u slučaju da ga izostavi žena u hajzu zbog stiske sa vremenom i nemogućnosti čekanja prestanka hajza?
Odgovor:
Ona i njen staratelj dužni su čekati dok joj ne prođe hajz, pa će obaviti tavaful-ifadu, na osnovu riječi Vjerovjesnika, sallallahu alejhi ve sellem, kada mu je rečeno da je Safijja dobila hajz: “Zar će nas ona zadržati (u Meki)?” Nakon što je obaviješten da je ona obavila tavaful-ifadu, on je rekao da idu.
Međutim, ako žena ne mogne čekati, a može se kasnije vratiti u Meku da obavi tavaf, dozvoljeno joj je da otputuje, s tim da se vrati nakon što postane čista. Ako nije u mogućnosti da se vrati, ili se boji da to neće moći, kao što je slučaj sa ljudima iz dalekih zemalja (Indonezija, Maroko I sl.), dozvoljeno joj je, po ispravnom stavu učenjaka, da obavi tavaf sa nijetom za hadž, s tim što će dobro zaštititi spolni organ higijenskim sredstvima. To će joj biti dovoljno i valjano, prema mišljenju jedne grupe učenjaka među kojima je šejhul-islam Ibn Tejmijja i njegov učenik Ibn Kajjim, Allah im se smilovao, i drugi učenjaci.
Allah je Onaj koji upućuje na ono što je ispravno. Neka je salavat i selam na našeg vjerovjesnika Muhammeda, na njegovu porodicu i ashabe.
Šejh Ibn Baz
Fetve o ženskim pitanjima, str. 96, sakupio Muhammed el-Musnid