Pitanje:
Moram li prilikom uzimanja abdesta skidati kontaktne leće kako bi voda doprla do očiju?
Odgovor:
Allahu, Tebi pripadaju hvala i zahvala! Prilikom uzimanja abdesta, odnosno gusula ne mora se oprati unutrašnjost očiju. Eš-Šafi veli: “Kad je riječ o pranju lica prilikom uzimanja abdesta, koje je farz, svi islamski autoriteti smatraju da se pere vanjski dio lica. Nije mi poznato da je ijedan učenjak rekao da se mora oprati unutrašnjost očiju niti da se ona mora poprskati vodom” (el-Umm, 1/40). A Ibn Kudama kaže: “No, ipak, ispravno je da pranje unutrašnjeg dijela očiju nije sunnet ni prilikom uzimanja abdesta ni prilikom gusula. To Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, nije radio, niti je preporučio da se radi; to je štetno. Predanje u kojem se kaže da je Ibn Omer prao unutrašnjost očiju ne dokazuje da je to poželjno, naprotiv dokazuje da je to pokuđeno: Ibn Omer oslijepio je uslijed pranja unutrašnjeg dijela očiju. Činjenje onog što izaziva sljepilo ili slabljenje vida, a za šta ne postoji preporuka u Šerijatu, u najmanju je ruku pokuđeno, ako nije i zabranjeno.” (el-Mugni, 1/77)
Šejhu Ibn Usejminu postavljeno je sljedeće pitanje: “Je li čovjek obavezan skinuti kontaktne leće kad želi uzeti gusul, odnosno abdest?” On je odgovorio: “Prvo trebamo razmatrati pitanje nošenja kontaktnih leća. Naime, dozvoljeno je nositi leće zbog slabovidnosti (one su sretnije rješenje i prikladnije od naočala; to je Božija blagodat koju je dao ljudima) ako njihovo nošenje neće imati za posljedicu oboljenje oka, pa makar i u budućnosti. Zatim, kad je riječ o lećama koje se nose radi uljepšavanja, ne preporučujemo da ih nose muškarci, pogotovu mladići, osim ako je zjenica oboljela i ružno izgleda. U tom slučaju nema smetnje da muškarac nosi leće, jer je to situacija u kojoj se prikriva mahana oka, a ne želi se postići njegovo uljepšavanje. Muškarac nema potrebe za uljepšavanjem, za razliku od žene, na koju se odnose Allahove, dželle šanuhu, riječi: ‘Zar one koje u ukrasima rastu i koje su u prepirci bespomoćne?’ (ez-Zuhruf, 18). Dakle, nema smetnje u tome da žena nosi kontaktne leće radi ukrašavanja pod uvjetom da one ne budu u obliku očiju životinje, kao, naprimjer, mačke, zeca i tako dalje. Ovako smo kazali zato što se životinje u Kur’ani-kerimu i sunnetu spominju kao negativan primjer. Evo o tome Božijih riječi: ‘…njegov je slučaj kao slučaj psa: ako ga potjeraš, on isplažena jezika dahće, a ako ga se prođeš, on opet dahće…’ (el-E‘raf, 176); ‘Oni kojima je naređeno da prema Tevratu postupaju, pa ne postupaju, slični su magarcu koji knjige nosi…’ (el-Džumua, 5). Tu je i hadis u kojem Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, onog ko zatraži ono što je poklonio poredi s psom koji povrati, a zatim pojede ono što je povratio. Isto tako, žena ne treba nositi kontaktne leće koje su svojstvene nevjernicama, a to je, opet, manje zlo od nošenja leća u obliku očiju životinja, jer nevjernice ne mogu utjecati na oblik svojih očiju. Kontaktne leće ni u kojem slučaju ne utječu na ispravnost gusula, odnosno abdesta, pa ih se ne mora skidati. Unutrašnjost očiju ne mora se prati, niti to treba činiti prilikom uzimanja gusula, odnosno uzimanja abdesta. Štaviše, pranje unutrašnjosti očiju ubraja se u pretjerivanje u vjeri i činjenje onog što je štetno za zadravlje.”
Eto, ne morate skidati kontaktne leće ni prilikom uzimanja gusula ni prilikom uzimanja abdesta. A Allah, dželle šanuhu, opet, najbolje zna.
islamqa