Pitanje:
Da li je dozvoljeno konzumirati slatkiše i lijekove koji sadrže određeni procenat alkohola?
Odgovor:
Islamski učenjaci su u pogledu ovog pitanja postavili pravilo: muslimanu u osnovi nije dozvoljeno da stavlja alkohol u proizvode. Ako se pak desi da je neko stavio alkohol u neki proizvod, tada se gleda u procent alkohola u proizvodu. Ako konzumiranjem tog proizvoda u velikim količinama čovjek ne bi osjetio dejstvo alkohola i ono na njega uopće ne bi djelovalo kao opojno sredstvo, (zbog čega je alkohol i zabranjen), tada mu je dozvoljeno konzumirati takve proizvode, a u protivnom nije.
Prenosimo slijedeće fetve na ovu temu:
Slatkiši u kojima ima alkohola
Pitanje: U našim trgovinama mogu se kupiti lijekovi i slatkiši u kojima ima izuzetno mala količina alkohola. Je li dozvoljeno konzumirati te proizvode? Treba naglasiti, da je procent alkohola u tim proizvodima toliko zanemariv da čovjek, ako bi pojeo izuzetno mnogo spomenutih proizvoda, ne bi osjetio tragove alkohola?
Odgovor: Ako bi prisustvo alkohola u tim proizvodima bilo u toliko malom procentu da čovjek ne bi osjetio djelovanje alkohola pa makar pojeo mnogo spomenutih artikala, u tom slučaju je dozvoljeno da konzumira i prodaje spomenute proizvode, zato što u tim situacijama alkohol ne ostavlja nikakve posljedice na hranu, niti na boju niti na miris, zato što se preobrazio u nešto što je čisto.
Treba napomenuti da muslimanu nije dozvoljeno da proizvodi takve proizvode, niti da stavlja alkohol u hranu muslimana, niti da pomaže onima koji to čine.
(Fetve Stalne komisije: fetva broj 18615, 22. tom, str. 297)
Konzumiranje lijekova koji sadrže određeni procent alkohola
Pitanje: Da li je dozvoljeno konzumirati lijekove u kojima ima procenat i do 10% alkohola? (sažetak pitanja)
Odgovor: Muslimanu nije dozvoljeno proizvoditi lijekove sa opojnim alkoholom. A što se tiče onih lijekova koji su tako već proizvedeni, ako bi konzumiranje takvog lijeka u velikim količinama opojno djelovalo na čovjeka, onda je zabranjeno njihovo konzumiranje, međutim, ako konzumiranje u velikoj količini ne bi opojno djelovalo na konzumenta, tada je dozvoljeno njihovo konzumiranje.
(Fetve Stalne komisije: fetva broj 4659, 22. tom, str. 109)
A Allah najbolje zna.
Priredio: Elvedin Pezić, prof.