6.6 C
Sarajevo
PočetnaČistoćaZamakanje ruku i nogu u vodu prilikom uzimanja abdesta

Zamakanje ruku i nogu u vodu prilikom uzimanja abdesta

Pitanje:

Je li ispravan abdest ukoliko čovjek samo zamoči ruke i noge u vodu, a opere lice i potare po glavi?

Odgovor:

Hvala i zahvala pripadaju Svevišnjem Allahu! Na pitanje koje ste postavili možemo odgovoriti s nekoliko aspekata.

Prvo, ispravno je prilikom uzimanja abdesta ili gusula zamočiti dio tijela u vodu, i to se smatra pranjem; trljanje prilikom uzimanja abdesta ili gusula nije obavezno. Prema ispravnom mišljenju islamskih učenjaka, voda u koju se zamoči ruka ili noga ne gubi karakteristiku čisteće vode. Šafijski autoritet en-Nevevi smatra: “Ako bi čovjek prilikom uzimanja abdesta ili gusula zamočio ekstremitet, ruku ili nogu, u vodu, to bi bilo sasvim dovoljno jer se to naziva pranjem” (el-Medžmu, 1/493). Šejh Abdurrahman es-Sa‘di zapaža: “Kad je riječ o vodi kojom čovjek uzima abdest, odnosno gusul, ako polijeva iz posude i izvan nje uzima abdest, odnosno gusul, preostala voda, bez obzira na to bilo je u velikim ili malim količinama, čisteća je, prema jednoglasnom mišljenju svih učenjaka. Međutim, ako abdest, odnosno gusul uzima u posudi, voda je čisteća, prema mišljenju svih učenjaka, ako je u velikim količinama, a ako je u malim količinama, onda je ona čista, ali nije čisteća, prema hanbelijskom mezhebu. Pa ipak, takva voda jest i čista i čisteća jer ne postoji dokaz koji bi poništio te njene prijašnje karakteristike” (Iršadu ulil-besairi vel-elbab, str. 16, 17).

Drugo, razlika između pranja i potiranja leži u tome da se pranjem naziva ono prilikom čega voda teče po dijelu tijela, a potiranjem ono prilikom čega voda ne teče po dijelu tijela. Dakle, prilikom potiranja dovoljno je vlažnom rukom preći preko dijela tijela (kao, naprimjer, preko glave ili čarapa), ne polijevajući po njemu vodu. Imam en-Nevevi zapisao je: “Rekavši ovo: ‘…i zbog toga što se abdestom naziva pranje udova vodom’, imam Ebu Ishak eš-Širazi nedvosmisleno je iznio stav glede kojeg su jednoglasni svi naši autoriteti – da je abdest ispravan jedino ako se lice, ruke i noge operu, te da ih nije dovoljno potrati ” (el-Medžmu, 1/308). Šejh Ibn Usejmin veli: “Kad je riječ o pranju lica prilikom uzimanja abdesta, ono se mora oprati vodom. Prema tome, ako bi čovjek pokvasio dlan i njime potrao po licu, njegov abdest ne bi bio ispravan jer se to ne naziva pranjem; pranje je samo ono prilikom čega voda teče po dijelu tijela” (eš-Šerhul-mumti, 1/183). A Allah, dželle šanuhu, najbolje zna.

islamqa

POVEZANI ČLANCI
- Advertisment -spot_img

NAJPOPULARNIJE