8.8 C
Sarajevo
PočetnaSavremena pitanjaStudiranje bankarstva i osiguranja?

Studiranje bankarstva i osiguranja?

Pitanje:

Željela bih da mi kažete kakav je islamski stav o studiranju bankarstva i osiguranja? Naime, prva sam godina ekonomije i planiram, ako Bog da, opredijeliti se za smjer bankarstvo i osiguranje jer me to najviše zanima od svih smjerova koji su ponuđeni, pa me zanima da li je muslimanima dozvoljeno da studiraju bankarstvo jer većina banaka posluje na bazi kamate?

Odgovor:

Prvo, uvaženi brate, musliman treba da zna da je kamata jedan od najvećih grijeha. Zabrana kamate u Kur’anu spomenuta je na način kako to nije spomenuto ni za jedan drugi veliki grijeh. Kazao je Uzvišeni Allah: “O vjernici, bojte se Allaha i od ostatka kamate odustanite, ako ste pravi vjernici. Ako ne učinite, eto vam onda, neka znate – rata od Allaha i Poslanika Njegovog! A ako se pokajete, ostat će vam glavnice imetaka vaših, nećete nikoga oštetiti, niti ćete oštećeni biti.” (El-Bekara, 278–279)

Allahov Poslanik izrekao je mnoge hadise u kojima strogo zabranjuje kamatu. Ebu Hurejra, radijallahu anhu, prenosi da je Allahov Poslanik kazao: “Čuvajte se sedam grijeha koji uništavaju njihove počinioce: …i jedenje kamate…”. (Buhari i Muslim)

Kazao je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem: “Allah je prokleo onoga ko jede kamatu (uzima), onoga ko ga hrani (onaj ko daje), one koji svjedoče (potpisivanje ugovora) i onoga koji zapisuje.” (Buhari i Muslim, od Džabira b. Abdullah, radijallahu anhu) U rivajetu imama Muslima spomenut je dodatak: “Svi su oni isti.”

Stoga, generalno pravilo jeste: Sve ono što će pomoći i unaprijediti kamatni sistem strogo je zabranjeno.

Drugo, kada islamski učenjaci današnjice govore o vašem pitanju, kažu da ako čovjek studira kamatno bankarstvo s ciljem da se sutra zaposli u nekoj od banaka, koje, nažalost, u većini slučajeva posluju na osnovi kamatnog sistema, onda je to zabranjeno.

Ali, ako bi to činio s namjerom da se detaljno upozna s kamatnim sistemom kako bi sutra mogao da pojasni njegove nedostatke, da ponudi islamski način poslovanja kao alternativu, da pojasni stav učenjaka o tome, onda je to dozvoljeno ili čak i pohvalno.

Osnova su riječi Poslanika: “Djela se vrednuju prema namjerama.” (Buhari i Muslim, od Omera, radijallahu anhu)

A Allah najbolje zna!

Odgovorio: Pezić Elvedin

POVEZANI ČLANCI
- Advertisment -spot_img

NAJPOPULARNIJE