15.5 C
Sarajevo
PočetnaČistoćaKvašenje korijena kose prilikom činjenja mesha po glavi

Kvašenje korijena kose prilikom činjenja mesha po glavi

Pitanje:

Budući da imam dugu gustu kosu, uvjeren sam u to da prilikom potiranja po glavi, uzimajući abdest, voda ne prodre do korijena kose, pa kako ću postupiti? A ne želim se ošišati niti želim obrijati glavu.

Odgovor:

Hvala i zahvala pripadaju dragom Allahu! Na vaše pitanje možemo odgovoriti s nekoliko aspekata.

Prvo, islam počiva na lahkoći i olakšavanju. Allah, dželle šanuhu, nije objavio ništa u čemu je napor, pa da se ljudi osjećaju nelagodno zbog toga. Otuda je propisano da se prilikom uzimanja abdesta potire po glavi, po zavojima, ako ih čovjek ima na tijelu, i po mestvama nakon što ih obuje na abdest. U ajetu u kojem je spomenuo abdest i tejemum Svevišnji Allah rekao je: “Allah ne želi da vam pričini poteškoće, već želi da vas učini čistim i da vam blagodat Svoju upotpuni, da biste bili zahvalni.” (el-Maida, 6)

Drugo, prilikom uzimanja abdesta čovjek može učiniti mesh po glavi na dva načina: prvo, da ovlaži dlanove i zatim potare od čela prema potiljku i vrati dlanove prema čelu, i ovaj način odgovara onom ko ima kratku kosu; i, drugo, da potare po cijeloj glavi niz dlaku i da ne pokvari frizuru, a ovaj način odgovara onom ko ima dugu kosu, bez obzira na to radilo se o ženi ili o muškarcu. Ostalo je da se pripovijeda da je neko upitao imama Ahmeda: “Kako će žena i muškarac duge kose učiniti mesh po glavi?”, na šta je odgovorio: “Potrat će u skladu s er-Rubejjinim predanjem” pa je to demonstrirao stavivši dlanove na sredinu glave i potrao prema čelu, a zatim je opet stavio dlanove na sredini glave i potrao prema potiljku.

Treće, kad je riječ o potiranju glave prilikom uzimanja abdesta, traži se da čovjek potare kosu, i voda ne mora doprijeti do korijena kose. Ibn Bazu bilo je postavljeno ovo pitanje: “Kad stavim knu na glavu, je li dovoljno da prilikom uzimanja abdesta potarem po njoj? Sprečava li kna da voda dopre do korijena kose?” On je odgovorio: “Ispravno je reći da je dovoljno potrati po kni ili nekoj drugoj supstanci koja je nanesena na glavu. U vezi s tim, postoji predanje u kojem Aiša, radijallahu anha, kaže da su žene za vrijeme Božijeg Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, stavljale knu ili neku drugu supstancu na glavu te po tome potirale” (Fetava nurun aled-derb, 5/113). Na pitanje: “Mora li žena prilikom uzimanja abdesta provlačiti prste kroz kosu?” isti ovaj šejh odgovorio je: “Žena ne mora provlačiti prste kroz kosu prilikom uzimanja abdesta, nego je dovoljno da potare po kosi” (Fetava nurun aled-derb, 5/114). Glede toga isti status imaju muškarci i žene.

Ibn Usejmin veli: “U pogledu potiranja glave prilikom uzimanja abdesta postoji svojevrsna olakšica: glava se ne mora oprati, dovoljno je potrati po njoj, makar obveznik imao rijetku kosu, pa, štaviše, makar bio ćelav. Eto zbog čega je dopušteno potrati po nečem što se drži na glavi, kao, naprimjer, po turbanu, premda obveznik bez imalo napora može zavući ruke i potrati po kosi. Eto, to je olakšica koju je dao Šerijat” (Fetava nurun aled-derb). Tu je njegova sljedeće izjava: “Kad je riječ o potiranju po glavi prilikom uzimanja abdesta, voda ne mora prodrijeti do kože, već je dovoljno potrati po vanjskom dijelu glave, bez obzira na to bila kosa svezana ili ne bila” (Fetava nurun aled-derb). A Blagi Allah najbolje zna.

islamqa

POVEZANI ČLANCI
- Advertisment -spot_img

NAJPOPULARNIJE