Pitanje:
Kad je osoba iskušana opsesijama i da li može racionalno upravljati sobom dok je opsesivna? Molim vas da pojasnite stav iz odgovora 62839, gdje se kaže da razvod braka, prema nekim učenjacima, ne vrijedi od opsesivne osobe, čak i ako ga je izgovorila riječima, a nije imala namjeru da se razvede. Šejh el-Usjemin kaže: „Razvod braka od opsesivne osobe, ne vrijedi čak i ako je čovjek izgovorio riječi razvoda, a nije imao namjeru. Naime, te su riječi pod utjecajem opsesije, bez namjere i želje. Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, kaže: „Nema razvoda u stanju potpune neuračunljivosti.“ Dakle, nema razvodau slučaju nepostojanja prave i čvrste, mjerodavne odluke. To je nešto što nije htio, niti imao namjeru, tada razvod braka nije važeći. (Preneseno iz djela Fetava islamijja, 3/277.) Kakvo je to opsesivno stanje?
Odgovor:
Hvala Allahu! Opsesija je vrsta bolesti i zato molimo Allaha da nas izliječi i sačuva od ove bolesti. Ta bolest očituje se tako što šejtan ovlada čovjekom, ubacujući mu zabrinutost, tugu, patnju i potištenost.
Postoji nekoliko vrsta opsesivnosti, a jedna od njih je: opsesivnost u braku, tako da opsesivna osoba misli da je dao razvod supruzi. On u sebi izgovara „talak“, dok paranoidno misli da li je izgovorio talak ili nije? Postaje zbunjen, mada nema namjeru razvesti se od supruge niti kod njega postoji bilo kakva želja za razvodom.
Neki kad razgovaraju određene riječi, nisu ih uputili supruzi, ali misle da se razvod dogodio. Ipak, ova metafora koja se odnosi na razvod i slično tome nije održiva niti ispravna. Nekada čovjek pomisli da su riječi izašle iz usta i da ih je čuo itd. Iskušan čovjek, čak ako pretpostavimo da je čuo svoje riječi, smatra se opsesivnim. Nije svojom voljom htio razvod braka, tako da se razvod ne smatra važećim. Ovog mišljenja je šejh el-Usejmin, Allah mu se smilovao, kako je navedeno u prošlom odgovoru.
Neki ljudi su opsesivni glede čistoće, svaki put kad takav čovjek uzme abdest, misli da nije oprao neke dijelove tijela, ili da mu je abdest nevažeći, manjkav, ili smatra da ako ne ponovi abdest, ostat će ostatak dana sumnjičav u pogledu toga.
Na ovaj način njime ovladavaju intenzivni osjećaji koji ga tjeraju da se iznova čisti, a njegova duša neće biti smirena dok to ne učini. U nekoliko odgovora spomenuli smo da se liječenje opsesivnosti odvija jačanjem imana, činjenjem dobrih djela, zikrom i nepridavanjem pažnje niti udovoljavanjem opsesijama.
Allah najbolje zna!
Izvor: islamqa