Pitanje:
Je li dozvoljeno u toku ihramskih zabrana koristiti suncobran i šiveni kaiš?
Odgovor:
Dozvoljeno je u toku ihramskih zabrana koristiti suncobran radi zaštite od vrućine, i to ne potpada pod hadis u kojem je Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, zabranio da muškarci pokrivaju glavu u toku ihramskih ograničenja. Štaviše, u predanju se kaže: “Na Mini su s Resulullahom, sallallahu alejhi ve sellem, bili Usama b. Zejd i Bilal; jedan od njih dvojice držao je povodac deve na kojoj je sjedio Božiji Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, a drugi je pomoću odjeće, koju je držao visoko, pravio Poslaniku hlad, sve dok nije bacio kamenčiće na velikom džemretu.” Postoji i verzija u kojoj se kaže: “…a drugi je držao iznad Poslanikove, sallallahu alejhi ve sellem, glave odjeću štiteći ga od sunčeve vreline” (Muslim, 1298). Ovo predanje očito je kao dokaz da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, koristio svojevrsnu zaštitu od suncau toku ihramskih zabrana.
Nema smetnje ni u tome da čovjek nosi kaiš dok je u ihramskim zabranama. Vi ste upotrijebili sintagmu šiveni kaiš na osnovi pogrešnog shvatanja ovog pitanja. Naime, neki ljudi pogrešno razumiju riječi islamskih učenjaka:“Zabranjeno je da onaj ko stupi u obrede obučenešto što je šiveno”, pa zaključe da je zabranjeno obući sve u čemu se nalazi šav, a to nije tako. Riječi učenjakā: “Zabranjeno je da onaj ko stupi u obrede obuče nešto što je šiveno” podrazumijevaju da je zabranjeno oblačenje svega onog što je sašiveno prema tijelu, to jest haljetka, hlača, majice i tako dalje, a ne podrazumijevaju oblačenje onog na čemu se nalazi šav. Otuda nije problematično da čovjek nosi zakrpljene ihrame, bez obzira na to radilo se o gornjem ili o donjem dijelu ihrama.
Šejh Muhammed b. Usejmin