Pitanje:
Ako čovjek zatekne imama na rukuu, hoće li, stupajući u namaz, donijeti dva tekbira?
Odgovor:
Ako čovjek zatekne imama na ruku, stupit će u namaz donoseći iftitahi-tekbir i odmah će učiniti ruku, a donošenje tekbira za ruku u toj je situaciji sunnet, nije vadžib; bolje je ipak da donese i taj tekbir, a nije grešan ukoliko ga izostavi.
A onaj ko zatekne imama na rukuu, izgovori tekbir i stupi u namaz može se nalaziti u nekoliko situacija.
Prva je situacija da bude siguran u to da je učinio ruku prije nego što se imam podigao s rukua, i tad je stigao obaviti taj rekat, a oslobođen je obaveznosti učenja el-Fatihe.
Druga situacija jest da bude siguran u to da nije učinio ruku prije nego što se imam podigao s rukua, i taj rekat neće računati, nego će ga naklanjati nakon što imam preda selam.
I treća je situacija da bude u dilemi je li stigao učiniti ruku prije nego što se imam podigao s rukua, a tad će u obzir uzeti da je mjerodavno ono što kod njega prevlada. Ako prevlada mišljenje da je stigao učiniti ruku, smatrat će da je stigao obaviti taj rekat; ukoliko prevlada mišljenje da nije stigao učiniti ruku prije nego što se imam podigao s rukua, smatrat će da nije stigao obaviti taj rekat. U slučaju dileme učinit će sehvi-sedždu nakon što preda selam ako je propustio još koji rekat osim tog u koji sumnja. Ako je taj rekat u koji sumnja jedino što je propustio od namaza, a kod njega prevlada mišljenje da je stigao obaviti ruku prije nego što se imam podigao s rukua, tad ne mora učiniti sehvi-sedždu jer je njegov namaz u tijesnoj vezi s namazom imama, koji snosi obavezu obavljanja sehvi-sedžde, te je muktedija zato ne mora obaviti, osim u situaciji kad izostavi nešto od namaza.
U situaciji kad čovjek ne može pouzdano znati je li stigao učiniti ruku prije nego što se imam podigao s rukua, kao mjerodavno uzet će da nije stigao, jer u načelu nije stigao; naklanjat će taj rekat i učinit će sehvi-sedždu prije nego što preda selam.
Kad već govorimo o prispijevanju u džemat, želim ukazati na to da mnogi ljudi, kad uđu u džamiju i zateknu imama na rukuu, poduzimaju razne mjere kako bi upozorili imama da ih sačeka na rukuu, pa se, naprimjer, glasno nakašlju, izvikuju parolu: “Zaista, Allah je na strani strpljivih!”, bučno koračaju i tako dalje. Sve je to protivno sunnetu, i time se pravi pometnja kod imama, kao i kod muktedija. Ima i onih koji, kad uđu u džamiju i zateknu imama na rukuu, trče, a to se ne smije raditi, na temelju Poslanikovih, sallallahu alejhi ve sellem, riječi: “Kad čujete učenje ikameta, na namaz idite smireno i dostojanstveno, ne žurite! Pristanite za imamom kad dođete u džamiju, a naklanjajte ono što propustite.” (el-Buhari, 636, i Muslim, 151)
Šejh Muhammed b. Usejmin