Pitanje:
Je li rečeno koje dove treba učiti prilikom obavljanja tavafa, sa’ja i drugih obreda hadža i umre?
Odgovor:
Kad je riječ o obredima hadža i umre, ne postoje određene dove koje se tom prilikom uče, pa čovjek može učiti dove koje želi. A u određenim prilikama treba učiti dove koje je Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, učio, kao, naprimjer, dovu između Jemenskog ugla i Crnog kamena, a ona glasi: “Rabbenā ātinā fid-dun’jā haseneten ve fil-āhireti haseneten ve kinā azāben-nār!” Tu je i dova koju je Resulullah, sallallahu alejhi ve sellem, učio prilikom stajanja na Arefatu, kao i zikr koji se čini na Safi i Mervi i tako dalje. Ako čovjek ne pamti dove koje je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, učio, tad će učiti one dove koje mu padnu na um, no ni to nije vadžib, nego je poželjno.
Koristim se ovom prilikom da podsjetim na opasnost učenja dova iz zbirki dova koje posjeduju mnoge hadžije, a prema kojima se za svaki krug, naprimjer, uči posebna dova. Novotarija je učiti takve dove, i to ima mnoge posljedice, kao što su, naprimjer, sljedeće:ljudi misle da su te dove prenesene od Božijeg Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem; vjeruju da čine dobro djelo time što uče dove u toj formi; čitaju ih, a ne razumiju; prilikom svakog kruga uče određenu dovu, a pošto je u velikim gužvama prilikom tavafa prouče brzo, šute ostatak kruga, odnosno ako krug obave prije nego što završe određenu dovu, prekidaju je ondje gdje se dova ne prekida i počinju učiti drugu. Postoje i izmišljene dove koje ljudi uče prilikom stajanja iza Mekami-Ibrahima – Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, ne bi učio nikakve dove tom prilikom, nego bi kod Mekami-Ibrahima proučio Božije riječi: “Neka vam mjesto na kojem je stajao Ibrahim bude prostor iza kojeg ćete namaz obavljati!” (el-Bekara, 125), nakon čega bi iza Mekami-Ibrahima obavio dva rekata dobrovoljnog namaza. Glasno učenje doveiza Mekami-Ibrahimasadrži dva zla: Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, tom prilikom nije učio dovu (zbog čega je to novotarija);glasnim učenjem dove ometaju se oni koji obavljaju namaz na tom mjestu. Amnogo se novotarija uvuklo u obrede hadža i umre, bez obzira na to radilo se o načinu obavljanja obreda, vremenu ili mjestu. Allahu, uputi nas na Pravi put!
Šejh Muhammed b. Usejmin