Pitanje:
Sprečava li usirena krv dopiranje vode do kože prilikom uzimanja abdesta? Kad se povrijedim, ne znam kad zacijeli rana, zbog čega ne uklonim usirenu krv te uzmem abdest za namaz. Je li namaz u tom slučaju ispravan ili ga pak moram ponoviti? Pogođen sam opsesijom da moji namazi nisu ispravni, te zato, kad god poslije namaza opazim usirenu krv na ruci, ponovim namaz. Često se povrijedim i zadobijem otvorene rane, ali ne dozvoljavam da zacijele upravo zato što strahujem da moj abdest neće biti ispravan.
Odgovor:
Hvala neka je Gospodaru svjetova! Trag krvi koji ostane na rani većinom je toliko neznatan da se ne uzima u obzir, a pogotovu kad je riječ o osobi koja se često povređuje. Učenjaci kažu: “…i čovjek mora otkloniti sve što sprečava da voda dopre do kože prilikom uzimanja abdesta kao, što je, naprimjer, debeli sloj prljavštine. Ako se ne može ukloniti, onda nema smetnje u tome da čovjek preko toga uzima abdest jer kao da je to dio čovjeka. Isto tako, ne mora se ukloniti ni opna bubuljice, pa makar njeno uklanjanje ne predstavljalo napor za obveznika.” (Hašijetul-Badžuri, 1/51)
Neki su učenjaci rekli: “Na ispravnost abdesta ne utječe neznatna prljavština ispod nokta, kao ni okorena slina u nosu, pa makar zbog toga voda ne mogla doprijeti do kože, jer je to učestala pojava. Da u tom slučaju abdest nije ispravan, to bi Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, objasnio, utoliko prije jer nije dozvoljeno prešutjeti i zanemariti ono što se mora objasniti. Šejhul-islam Ibn Tejmijja posegnuo je za analogijom, pa je rekao da status neznatne količine nečistoće ima svaka druga supstanca (kao, naprimjer, krv i tijesto) zbog koje voda ne može doprijeti do kože, bez obzira na to na kojem se dijelu tijela nalazila. Ovo se odnosi i na brazgotine koje se nalaze na tijelu” (Metalibu ulil-nuha, 1/116). Važno je napomenuti da je islam lahka vjera, i ne uzima u obzir ovakve i slične sitnice kojima su izloženi mnogi ljudi.
A onaj ko je obolio od opsesije, pa provjerava je li voda doprla do kože i ponavlja namaze sumnjajući u njihovu ispravnost, takav, ukoliko sebi želi dobro, mora opsesiju u potpunosti zanemariti, ne smije razmišljati o ispravnosti svog ibadeta. U protivnom će nastradati! I, eto, uvjerili ste se u to da šejtan otežava čovjeku ibadet i navodi ga na bezrazložno ponavljanje namaza. Uzvišeni Allah, opet, najbolje zna.
islamqa