Pitanje:
Komšinica nas uznemirava uprkos tome što je poštujemo, ne čineći joj ništa loše. Napravila nam je sihr preko moje lične odjeće, putem traga znoja. Začuđujuće je što sam je vidio i dva puta u snovima kako sipa na mene nepoznatu tečnost. Probudio sam se u panici i prestrašen. Mi smo konzervativna porodica okrenuta vjeri, činimo, koliko smo u mogućnosti, dobra djela, ali se suočavamo s nedaćama i nerazumijevanjem i mnoštvom problema. Prije nekog vremena osjetio sam i unutrašnju promjenu, ne djelujem sretan, aktivan i marljiv. Postao sam razdražen, spavam preko dana, a noću sam budan, ostavio sam dva posla bez posebnog razloga, više ne kontroliram sebe, osjećajući da me neko prisiljava da učinim neke stvari. Postao sam umoran, imam 27 godina, osjećam dosadu i nisam se podvrgnuo liječenju (učenju rukje) želeći da budem među sedamdeset hiljada onih koji ne traže pomoć protiv sihra. Pokušao sam s učenjem sure El-Bekara 40 dana, ali nisam mogao izdržati. Pokušavao sam nekoliko puta, ali sam svaki put imao strašne snove. Molim Uzvišenog Allaha u namazu da uništi ovaj sihr. Osjećam da mi je cijela porodica pod sihrom, tako da ne znam šta činiti. Posavjetujte me!
Odgovor:
Hvala Uzvišenom Allahu!
Utjecaj sihra, odnosno (džinskog) dodira na čovjeka jeste nešto što se ne može osporiti, međutim musliman ne treba sve probleme koje mu se dese u životu povezivati sa sihrom i tako živjeti u iluzijama i fantazijama, koje se, iz dana u dan, učvršćuju.
Prvo je neophodno sagledati situaciju. Pokornost Allahu i Njegovom Poslaniku je iznad svega ostalog, to je ujedno uzrok svakom dobru, dok je nepokornost uzrok svakog zla. Musliman je dužan biti pokoran Uzvišenom Allahu i sustezati se od griješenja. Lijep život predviđen je za vjernike, one koji čine dobra djela: “Onome ko čini dobro, bio muškarac ili žena, a vjernik je, Mi ćemo dati da proživi lijep život i doista ćemo ih nagraditi boljom nagradom nego što su zaslužili.” (En-Nahl, 97.)
Život će biti pun bijede i očaja onome koji se opire spominjanju Uzvišenog Allaha: “A onaj ko okrene glavu od Knjige Moje, taj će teškim životom živjeti, i na Sudnjem danu ćemo ga slijepim oživiti.” (Ta-Ha, 124.)
Svaku put, kada su grijesi i suprotstavljanje intenzivniji, život biva tegobniji i tjeskobniji.
Nakon toga, dolazi do prihvatanja uzroka i počinje se s traženjem posla i aktivnim djelovanjem, potom dolazi strpljenje nad nekim nedaćama na koje čovjek nailazi u poslu i slično, sve dok mu Uzvišeni Allah ne podari napredak i opskrbi ga odakle se i ne nada.
Isto tako, ovo se može primijeniti i na uzroke mnogih problema među članovima porodice. Zato neka svako od njih preispita sebe, priskrbljujući sebi uzvišene moralne osobine, a uz povećano strpljenje, izdržljivost i činjenje dobrih dijela, te uz istraživanje uzroka ovih problema, koji u većini slučajeva ne zaslužuju bilo kakav komentar. Ali, ako nađeš stvarne uzroke, onda se oni moraju komentirati i sagledati, smireno i razumno kako bi se prevladali. Uz sve navedeno, nemoj se opirati tome da odeš do nekog učača rukje kako bi ti pomogao da pobijediš ovaj sihir, ako je postavljen. U tom smislu, ja te savjetujem da to učiniš.
Trebaš biti odlučan u učenju sure El-Bekara, bez obzira na to koliko ti bude to teško, jer to je vrlo bitan segment u liječenju. Izbavljenje iz navedenog ne treba se potcijeniti niti umanjiti, da bi se potom žalio na sihr, potištenost, probleme itd.
Što se tiče hadisa u kojem se govori o gore navedenih 70 hiljada , treba znati da se oni ne smatraju najboljim ljudima, niti su na višem stepenu u Džennetu, jer čovjek će polagati račun na Sudnjem danu i bit će na višem stepenu u Džennetu u odnosu na neke od ovih 70 hiljada, kako navodi i šejhul-islam Ibn Tejmijja, Allah mu se smilovao.
Ovih sedamdeset hiljada ne zaslužuje te počasti na način da će ući u Džennet bez polaganja računa i kažnjavanja samo zato što se nisu liječili rukjom, već su oni to zaslužili i zbog njihovog vjerovanja u Božije jedinstvo i oslanjanja na Uzvišenog Allaha. Vjerovanje u Allahovo jedinstvo i oslanjanje na Njega bio je njihov pravac u životu prilikom činjenja svih dijela.
U skladu s time, traženje da se uči rukja nije zabranjeno niti je pokuđeno. Čak su i neki učenjaci naveli, tumačeći hadis da se pod “rukjom koja se ne traži i ne čini” misli na neislamsku rukju (tj. magiju, sihr) i vračarske zapise,dok šerijatski ispravna rukja, liječenje od sihra uz pomoć Kur’ana ili spominjanjem Uzvišenog Allaha, nije zabranjena, čak ako to i bolesnik zatraži.
El-Kastalani, Allah mu se smilovao, tumačeći hadis: “To su oni koji ne traže rukju“,odnosno, apsolutno ne traže rukju ili se ne liječe od sihra na nepropisan način (neislamskom rukjom). Preneseno iz djela Iršadu es-sari (9/271). Pogledati: Fethul-Bari, autor Ibn Hadžer (11/410)
U skladu s gore navedenim, to da bolesnik traži izlječenje putem šerijatski dozvoljene rukje ne znači da ne može biti jedan od sedamdeset hiljada spomenutih. Nije mudro da se čovjek, u želji da bude jedan od navedenih sedamdeset hiljada, ne liječi od sihra na propisan način i da zbog toga pati od uznemirenosti, tjeskobe, sumnji i nestrpljivosti. Ovo nisu odlike onih sedamdeset hiljada, nego ti trebaš otići nekom ko liječi od sihra na dozvoljen šerijatski način, truditi se da budeš pokoran Allahu i sustezati se od grijeha, i, možda, će te Allah počastiti time da budeš jedan od sedamdeset hiljada.
Ako je propisano da ne budeš među njima, Allahova dobrota je neograničena, jer, možda, Allah bude dobrostiv prema tebi određujući ti boravište u Džennetu kojim će ti nadomjestiti uskraćenost za posebnu vrijednost koju će imati sedamdeset hiljada.
Neka ti Uzvišeni Allah podari napredak!
Allah najbolje zna.
Izvor: islamqa