11.6 C
Sarajevo
PočetnaNamazDa li je validnost namaza uvjetovana ravnanjem safova?

Da li je validnost namaza uvjetovana ravnanjem safova?

Pitanje:

Es-selamu alejkum!
Poznato mi je da je uvjet za namaz ravnanje safova, ali problem je u tome što, kada dođem u džamiju i kada se ravnaju safovi, neki ljudi u safu neće da se poravnaju, čak i pored efendijine napomene da se saf poravna, oni se ne poravnavaju. Ja se trudim da se izravnam sa onim do sebe, ali interesuje me da li je moj namaz ispravan kao takav jer se nalazim u safu koji nije baš poravnan?

Odgovor:

Uvaženi brate u vjeri, u tvom pitanju postoji jedna diskutabilna konstatacija koja ti je uzrokovala nejasnoću u pogledu tog pitanja.

Da li je ispravnost namaza uvjetovana ravnanjem safova?
Prije toga, vjerujem da je tvoja nejasnoća nastala kao plod neispravnog razumijevanja hadisa koji ukazuju na obaveznost ravnanja safova.

U osnovi, mnogi hadisi ukazuju na to da je ravnanje i popunjavanje safova u namazu obavezno. Veliki broj učenjaka iz reda prvih i potonjih generacija odabrao je ovaj stav, kao i imami Buharija, Ibn Hazm, Ibn Tejmijja i veliki broj savremenih učenjaka.

Svoj stav zasnovali su na mnogim hadisima koje je Allahov Poslanik izrekao u imperativnoj formi, u kojima klanjačima naređuje da poravnaju safove.
Isto tako, Allahov Poslanik žestoko je zaprijetio onima koji ne ravnaju safove, riječima: “Ili ćete vi poravnati safove ili će Allah razjediniti vaša srca.” (Buhari i Muslim), što jasno ukazuje na obaveznost poravnavanja safova.

Nakon ove konstatacije da je ravnanje safova obavezno, postavlja se pitanje da li je to uvjet za validnost namaza?

Tačno je da validnost namaza nije uvjetovana ravnanjem safova, bez obzira što je to obaveza.

Ravnanje safova je zaseban ibadet o kojem govore mnogi hadisi, a kao takav, on upotpunjuje čovjekov namaz i nagradu za njega, kao što je spomenuto u vjerodostojnim predajama.

Na kraju, dragi brate, ti se Allaha boj što više možeš, a Allah čovjeka ne obavezuje onim što nije u granicama njegovih mogućnosti.

Trudi se da poravnaš saf prije namaza, da ljudima na lijep način ukažeš da se poravnaju, a onaj ko to prihvati, to je dobro, a onaj ko to odbije, sam sebi nepravdu čini, i nakon toga ne treba da se brineš za validnost svog namaza.

A Allah najbolje zna!

Odgovorio: Elvedin Pezić

POVEZANI ČLANCI
- Advertisment -spot_img

NAJPOPULARNIJE