Pitanje:
Je li ispravan namaz koji čovjek obavi u džamiji u kojoj se nalazi kabur?
Odgovor:
Postoje dvije kategorije džamija u kojima se nalazi kabur. Prva je kategorija džamija koja je podignuta na kaburu, i u takvu se džamiju ne smije odlaziti; mora je srušiti onaj ko ju je napravio, a ako on to ne htjedne učiniti, to će učiniti muslimanski vladar. Druga kategorija jest džamija u koju je neko zakopan, to jest kabur je nastao nakon što je džamija podignuta, a takav se kabur mora iskopati i truplo, odnosno kosti umrlog prenijeti u mezarje. Dozvoljeno je klanjati u džamiji u kojoj se nalazi kabur pod uvjetom da se on ne nalazi ispred klanjača jer je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, zabranio obavljanje namaza ispred kaburova.
Svima je dobro poznato da Poslanikova, sallallahu alejhi ve sellem, džamija, u sklopu koje se sad nalazi njegov kabur, nije podginuta na kaburu, jer Resulullah, sallallahu alejhi ve sellem, nije ukopan u džamiji, nego je ukopan u svojoj kući koja bijaše odvojena od džamije. Međutim, halifa el-Velid b. Abdulmelik poslao je 88. godine po Hidžri Omeru b. Abdulazizu, namjesniku Medine, dopis sa zahtjevom da sruši Poslanikovu džamiju i sagradu novu kojoj će dodati sobe Vjerovjesnikovih, sallallahu alejhi ve sellem, supruga. Namjesnik Medine Omer b. Abdulaziz pozvao je ugledne i učene ljude te im pročitao halifin dopis. Njima je teško palo ono što su tad čuli, pa su rekli: “Ljudi će veću pouku uzeti iz toga ako Poslanikov kabur ostane izvan džamije.” Ostalo je da se pripovijeda kako je Seid b. el-Musejjib osudio halifin naum da Aišinu, radijallahu anha, sobu, u kojoj se nalazi Poslanikov kabur, priključi džamiji. Čini se da se bojao da će ljudi početi obožavati Poslanikov kabur. Omer b. Abdulaziz poslao je halifi el-Velidu dopis u kojem je izrazio negodovanje učenjakā zbog njegova nauma, ali mu je halifa odgovorio dopisom u kojem je izričito naredio da izvrši tu njegovu zapovijed. Namjesnik Omer b. Abdulaziz nije imao izbora, morao je poslušati halifu. Dakle, očito je da Resulullah, sallallahu alejhi ve sellem, nije ukopan u džamiji, niti je na njegovu kaburu podignuta džamija, pa se time ne može dokazivati opravdanost ukopavanja ljudi u džamiji, a niti podizanje džamije na kaburu. El-Buhari i Muslim zabilježili su da je Božiji Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Neka Allahovo prokletstvo stigne jevreje i kršćane zato što su mezare svojih poslanika preinačili u bogomolje!” Ove je riječi Poslanik islama izgovorio na samrtnoj postelji, upozoravajući pripadnike svog umeta na opasnost ružne rabote koju činjahu sljedbenici Knjige. El-Buhari i Muslim zabilježili su da je Ummu Selema, radijallahu anha, kazala Vjerovjesniku, sallallahu alejhi ve sellem, da je u Abisiniji vidjela crkvu u kojoj su se nalazile slike, pa je rekao: “Oni su imali običaj da na kaburu dobrog čovjeka podignu bogomolju. Oni su najgora stvorenja u Allaha!” Tu je i predanje koje prenosi Ibn Mesud, radijallahu anhu, a u kojem stoji da je Božiji Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “U najgore kategorije ljudi spadaju oni koji dočekaju nastupanje Smaka svijeta, te oni koji podižu džamije na kaburovima” (Ahmed, 1/405 i 435). Eto tako je, a vjernik ne može pristati na to da oponaša sljedbenike Knjige, jevreje i kršćane, niti to da pripada najgoroj kategoriji ljudi.
Šejh Muhammed b. Usejmin