7 C
Sarajevo
PočetnaKurban i akikaAutentičnost predaje u kojoj se zabranjuje klanjanje bajram-namaza onima koji ne kolju...

Autentičnost predaje u kojoj se zabranjuje klanjanje bajram-namaza onima koji ne kolju kurban

Pitanje:

U jednom hadisu stoji da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, zabranio imućnim muslimanima koji nisu zaklali kurban dolazak na bajram-namaz. Znači li to da je klanje kurbana obavezno?

Odgovor:

Taj hadis zabilježili su: imam Ahmed, Ibn Madže, Hakim i Bejheki, 9/437/19012, preko Ebu Hurejre. Hadiski stručnjaci razilaze se o tom pitanju da li su ovo Poslanikove, sallallahu alejhi ve sellem, riječi ili je Ebu Hurejrina izjava. Imam Tirmizi, Darekutni, Ibn Abdulberr i Tahavi smatraju da su to Ebu Hurejrine riječi, a ne Poslanikov, sallallahu alejhi ve sellem, hadis. (Vidjeti: El-Ilel, 10/34-35, od Darekutnija, Et-Temhid, 23/191, Es-Sunenul-kubra, 9/437, i Fethul-Bari, 10/6.)

Brojni dokazi ukazuju da je klanje kurbana jedno od najpohvalnijih djela, ali nije obavezno. Ebu Surejha prenosi da Ebu Bekr i Omer (ponekad) nisu klali kurban. (Abdurrezzak, 4/381/8139, Tahavi, 4/174, i Taberani, 3/182/3058. Darekutni, Ibn Hazm, Nevevi i Albani predanje smatraju ispravnim. Vidjeti: El-Ilel, 1/386, El-Muhalla, 7/358, El-Medžmu, 8/279, Medžmeuz-zevaid, 4/18, i Irvaul-galil, 4/355.)

Ebu Mes'ud Ensari govorio je: “Iako sam imao mogućnosti zaklati kurban, to ponekad nisam učinio, iz bojazni da moje komšije ne pomisle da je to obaveza.” (Abdurrezzak, 4/383/8148-8149. Ibn Hazm i šejh Albani ovo predanje smatraju ispravnim. Vidjeti: El-Muhalla, 7/358, i Irvaul-galil, 4/355.)

Ibn Džurejdž upitao je Ataa je li klanje kurbana obaveza, pa je odgovorio: “Nije, ali je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, klao kurban.” (Abdurrezzak, 4/380/8134, s vjerodostojnim lancem prenosilaca.)

Ibn Hazm kaže: “Nijedan ashab nije rekao da je klanje kurbana obaveza”, potom je spomenuo oko petnaest najzvučnijih imena iz prvih generacija koji su kurban smatrali sunnetom. (Vidjeti: El-Muhalla, 7/358.)

Imam Maverdi kaže: “Od ashaba se prenose predanja koja ukazuju da kurban nije obaveza, oni su o tom pitanju postigli konsenzus.” (Vidjeti: El-Havil-kebir, 15/72.)

Dakle, klanje kurbana je sunnet, po mišljenju izrazite većine islamskih učenjaka, za razliku od hanefijskih pravnika koji kažu da je vadžib. (Vidjeti: El-Mebsut, 12/8-9.) A Allah najbolje zna.

Odgovorio: Dr. Safet Kuduzović

POVEZANI ČLANCI
- Advertisment -spot_img

NAJPOPULARNIJE